Tahad, et Su sõnum jõuaks kohale?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Texase ülikooli psühholoogia professor Art Markman, kes on viimased kümme aastat uurinud otsuste tegemise ja inimeste motiveerimise oskuseid annab juhtidele paar hüva nõuannet oma koosolekut, esitluste või kõnede tõhusamaks muutmiseks.

Markman ütleb, et kõige võimsam põhimõte on tegelikult äärmiselt lihtne - tuleb teada ja meeles pidada fakti, et inimene suudab tavaliselt meelde jätta kuni kolm eraldiseisvat asja - olgu see siis kohtumisel, loengus, artiklis või raamatus. Seega - oma sõnumi inimestele viimiseks keskendu ainult kolmele punktile:

  • Koosoleku, kõne või esitluse alguses too välja 3 teemat millele keskendute.
  • Väldi uute teemade lisandumist koosoleku vmt jooksul.
  • Too igas teemas välja need kolm punkti, mida tahad, et nad mäletavad ja mida nad peavad tegema.

Kasutades rohkem kui kolme punkti võid olla kindel, et osalejad mäletavad peale koosoleku lõppu erinevaid asju. Kuigi see võib mingites olukordades olla kasulik, on see enamjaolt, siiski ainult segadust ja probleeme tekitav.

Elementaarne? Aga kas Sa kasutad seda juba?

Steve Jobs teab seda reeglit ja kasutab juba ammu, tema presentatsioonid on legendaarsed - vaata siit ka teisi Jobsi põhimõtteid.

Loe: SmartBlog on Workforce

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles