Tabud maha - mikrojuhtimine võib olla väga vajalik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Üldjuhul kipume arvama, et mikrojuhtimine on halb. Denveri Ülikooli juhtimise professor Christine M. Riordan leiab, et vahel on see aga hädavajalik.

Kõik juhid unistavad alluvatest, kes teevad õiged asju õigel ajal ja õigel moel. Nad küll võivad abi küsida, aga on siiski usaldusväärsed - saavad asjad valmis õigel ajal ja õige kvaliteediga. Samas on olukordi, kus asjad nii libedalt ei suju.

Kuus olulisemat nendest:

  • Strateegia muutub. Kui organisatsioon muudab oma senist strateegiat, siis on sageli vaja täpseid juhiseid kuni kõik aru saavad ja selle omaks võtavad.
  • Uued tooted või teenused toovad sageli esile sama vajaduse - uutele turgudele või segmentidesse liikumine eeldab juhilt varrukate üles käärimist ja inimeste utsitamist.
  • Uus juht, töötaja või üksus. Isegi väga kogenud ja andekad juhid võivad vajada mentorit või nõuandjat kui nad liituvad uue firmaga või saavad uue rolli.
  • Töötaja või juht ebaõnnestub mingi ülesandega. Mõnikord juhtub, et asjad lihtsalt ei saa tehtud. Juhid aga ootavad ja loodavad parimat. Mõnikord see aitab - vastutus on ju delegeeritud ja inimene peab hakkama saama - aga mõnikord ootamisest ei aita.
  • Kliendilt laekub tõsine kaebus. Alati on oluline uurida toote, teenuse või klienditeeninduse suurte ebaõnnestumiste põhjuseid. Sa pead juhina olema informeeritud. Sageli võib see viidata ka mingi olulise muudatuse vajadusele.
  • Tulemused valmistavad pettumust. Kui tulemused on nädal nädala järel alla ootuste, siis on iga juhi kohustus küsida vastutajalt põhjuseid ning ka seda mis on ette võetud, et olukorda muuta.

Igakord, kui mikrojuhtimise vajadust näed ja otsustad sekkuda, on muidugi oluline ka teistele osapooltele selgitada, et miks sa sekkuda otsustasid.


Loe täpsemalt: Forbes

Kommentaar:

Toomas Tamsar: Ilmingud, mida artiklis välja tuuakse, on õiged. Eriti suuremates organisatsioonides on üks jamasid see, et juhid ei tee enestele protsesse piisavalt selgeks. Kas sekkutakse liiga kiirelt või liiga aeglaselt? Usun, et siin on vääratamist mõlemas suunas piisavalt, kuid pigem siiski liiga kiiresti ja liiga tihti. Kas soovitused, mida siin jagatakse, tingimata ajutise micromanagemendina tõlgendatavad on, on iseasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles