Bigbank hakkas Rootsis laenu andma

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bigbanki juht Targo Raus.
Bigbanki juht Targo Raus. Foto: Peeter Langovits

Eestlaste kuuluv Bigbank avas Rootsis filiaali ning hakkas sealsetele klientidele tarbimislaene pakkuma.

Bigbanki juhatuse esimees Targo Raus ning ettevõtte Skandinaavia regiooni juht Veiko Kandla selgitasid E24’le, et võimaliku tegevuskohana  on Rootsit silmas peetud juba mõnda aega, kuid konkreetsemalt hakati filiaali avamise nimel tegutsema 2011. aasta alguses.

Rootsi filiaal sai vajalikud kooskõlastused Rootsi finantsinspektsioonilt tänavu jaanuaris ning samal kuul registreeriti ka kohalikus äriregistris.

«Sisulise tegevusega ehk tarbimislaenude pakkumisega alustasime jaanuari viimastel päevadel ning veebruari alguses väljastasime Rootsi klientidele juba esimesed laenud,» sõnas Raus.

Praegu töötab Bigbanki Rootsi filiaalis kokku 11 inimest, kes jagunevad Stockholmi back-office´i ja Tallinnas asuva telefoni- ja internetiteeninduse vahel. Oma Tallinnas asuvasse klienditeenindusse otsitakse hetkel ka hea rootsi keele oskusega töötajaid juurde ning aasta jooksul suureneb ka Stockholmis töötavate inimeste arv.

Veiko Kandla sõnul on Bigbankist saanud esimene Eesti kapitalil põhinev pank, mis tänasel päeval Rootsis tegutseb.

«Rootsis pakume sarnaselt teiste riikidega tarbimislaenusid erasikutele. Maksimaalseks võimalikuks laenusummaks on täna 100 000 Rootsi krooni ning laenu on võimalik võtta kuni viieks aastaks. Muid teenuseid me esialgu ei paku,» lisas ta.

Targo Rausi nõul on Rootsi huvitav tegutsemiskoht mitmest aspektist vaadatuna: esiteks  on tegemist suure turuga nii elanike arvu kui ka mahtude mõttes -  rootslased on harjunud suuremaid oste tarbimislaenudega finantseerimima ning ametliku statistika põhjal on põhjust eeldada ka klientide head maksekäitumist.

«Kindlasti pole vähetähtsad ka muud tegurid: stabiilne majandus- ja õiguskeskkond, riikide kultuuriline sarnasus ning inimeste harjumus ajada oma rahaasju interneti vahendusel.»

Rausi sõnul on Bigbanki kliendiks Rootsis  keskmise sissetulekuga «tavaline inimene», kes on harjunud oma suuremaid oste laenuga finantseerima.  

Kandla lisas, et esimesel tegevusaastal on ettevõtte kõige olulisemaks eesmärgiks pigem lihvida oma teenuste mugavust klindile ning protsesside kiirust ja sujuvust.

«Samuti peame oluliseks kohaliku turu ja klientide ootuste parema tunnetuse saavutamist. Seejärel saame seada  ka täpsemaid eesmärke nii klientide arvu kui laenuportfelli osas.  Esimene tegevuskuu on näidanud, et meie teenuse järgi on nõudlus olemas, kliendid on meid Rootsis hästi vastu võtnud.»

Kui suured on olnud Rootsi filiaali avamisega seotud kulud, Bigbanki esindajad ei avaldanud, kuid lisasid, et väga suuri kapitalimahutusi pole siiski tehtud.

Bigbanki teiselt välisfiliaalidel Soomes ja Hispaanias läheb Targo Rausi kinnitusel plaanipäraselt. Näiteks Soome laenuportfell ulatus 2011. aasta lõpuks juba 30 miljoni euroni ning Soome filiaal andis suurima panuse Bigbanki grupi laenuportfelli kasvu. Hispaanias on tegutsetud lühemat aega, kuid stabiilne laenumüük on saavutatud ning töö käib eelkõige protsesside ja tootetingimuste lihvimise kallal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles