Allikad: General Motors napsab 7 protsenti Peugeot'st

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
General Motors logo
General Motors logo Foto: SCANPIX

General Motors ja PSA Peugeot Citroën valmistuvad alliansiks, mis annab USA osapoolele 7 protsenti Prantsuse partnerist ning paneb aluse ühisele tootmisele ja tarnete hankimisele, ütlesid eile kaks lähedalseisvat allikat.

PSA plaanib kinnist aktsiaemissiooni, mis avaks ligipääsu GMile, ühtlasi saaks raskustes «prantslane» niiviisi lisaraha uute ühisprojektide käivitamiseks.

GMi ja PSA läbirääkimised on kestnud juba mitu kuud, jutt käib mootorite, jõuülekannete ja sõidukite arendamisest ja ehitamisest, samuti ostujõu ühendamisest.

Firmad plaanisid käia selle kava välja Genfi autonäitusel (tuleval nädalal), kuid kuna asi on imbunud meediasse, tuleb teadaanne ilmselt varem.

Eile keeldusid nii PSA kui Opel (GMi Euroopa osakond) alliansi-jutte kommenteerimast.
Arvatavasti puudutab koostöö peamiselt Euroopat, kus nii PSA kui Opel raha kaotavad. Samas võib kõne alla tulla ka koostöö teistel kontinentidel. Peugeot müüb autosid ka Ladina-Ameerikas ja Hiinas, kus GM on üks juhtivaid tegijaid.

PSA aktsiad hüppasid eile osaluse müügi uudise peale ligi 10 protsenti, kuid kaotasid selle üsna pea – kui tuli teade kinnisest aktsiaemissioonist, millega firma tahab koguda ligi 1 miljard eurot.
Samas ütlesid allikad, et läbirääkimised alles käivad ja summa võib muutuda.

PSA turuväärtusest on viimase aastaga järele jäänud vaid pool, tulemuseks 3,6 miljardit eurot. Iga suurem emissioon lahjendaks suuresti osanike olemasolevaid aktsiaid.

Firmade oodatavas teadaandes tuleb laias laastus juttu tööstuslikest koostöövaldkondadest, kuid mainimata jäetakse tootmisoperatsioonide ratsionaliseerimise plaanid: see on Euroopa majanduse aeglustumise tõttu liiga tundlik teema.

Mõlema firma kasumid on tänavu tohutu surve all, kuna nõudlus langeb ja autotööstus kannatab struktuurse ületootmise käes.

Peugeot on ühtlasi andnud märku, et võib võtta koos euroala pankadega sooduslaenu Euroopa Keskpangalt – oma pangandusosakonna Banque PSA kaudu. Firma on öelnud, et võib pakkuda laenu tagatiseks 1 miljard eurot.

PSA tegevjuht Philippe Varin ütles hiljuti Financial Timesile, et firma tööjõukulud Prantsusmaal ja Saksamaal on kõrged. Ta andis mõista, et võib tootmist koomale tõmmata.

Samal ajal koostavad Opeli uued juhid karmimaid äriplaane, mis aitaksid neil langeva müügi tingimustes kahjumist välja ronida.

Prantsuse autodünastia nõukogu esimees Thierry Peugeot andis 2009. aastal märku, et on avatud võimalusele astuda liitu mõne rivaaliga – tingimusel, et allianss sobiks nende oma strateegiaga ning et perekonnal võimaldataks jääda firma suurimaks aktsionäriks.

Hiljem pidas Peugeot läbirääkimisi Fiati ja Jaapani Mitsubishi Motorsiga, mis jooksid liiva.
Peugeot’ perekonna käes on ligi 31 protsenti Prantsuse firmast ja 48 protsenti hääleõigusega aktsiatest. General Motorsi suurim osanik (32 protsenti) on USA valitsus, mis GMi 2009. aastal hädast välja upitas.

Kui alliansist asja saab, on tegemist ühe kaalukaima liiduga autotööstuses üldse. GM ja Peugeot müüvad kahepeale kokku ligikaudu 12,5 miljonit autot aastas. Ühine ostujõud oleks umbes 100 miljardit eurot.

Samas pole selge, kuidas klapiks allianss kokku PSA olemasoleva koostöövõrgustikuga, mis koosneb tervest trobikonnast rivaalidest ja mis puudutab üksikuid tooteid ja tehaseid.
PSA Peugeot Citroënil on partnersuhteid Toyota, BMW, Ford Motori, Fiati ja Mitsubishi Motorsiga.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles