Josing: kaupluse omamärgitoode on tootjale kõige ebamugavam

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi piim.
Rimi piim. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josingu sõnul on kauplusekettide omamärgitoodete tegemine tootjale kõige ebamugavam variant, kuna tootjamarginaalid on väga väikesed ning kauplus dikteerib hinda.


Omamärgitooteid toodetakse Josingu sõnul natuke ka häda sunnil ning kui ettevõttel on vähegi võimalik oma toodet oma brändi alt müüja, siis seda tehakse ning see on tootjale kindlasti olulisem.

«Minu hinnangul pakub Tere praegu sealsamas Säästumarketis väga soodsa hinnaga oma kohvikoort. Tere enda brändi all on kohvikoor soodsama hinnaga müügil, kui ta enne oli,» ütles Josing.

«See on alati tootja ja jaekaubanduse kokkulepe, mis hinnaga see diil tehakse. Ilmselt seal oligi üks põhjus, et Tere ei olnud huvitatud selle hinnaga selle tegemisest ja kui keegi teine tootja selle kaupluse hinna vastu võtab, siis jääb hind paika ja kui ei võta, siis on juba teised mängud,» möönis ta ning lisas, et eks see ole praegu kogu maailmas väga äge võitlus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles