Ristluslaevad pürivad merele ja sadamad unistavad turistidest

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Tänavuse aasta broneeringud tehti enne koroonaaega ja praegu toimub kruiisifirmade poolt pigem külastuste tühistamine. Fotol Aida kruiisilaevad Tallinna reidil.
Tänavuse aasta broneeringud tehti enne koroonaaega ja praegu toimub kruiisifirmade poolt pigem külastuste tühistamine. Fotol Aida kruiisilaevad Tallinna reidil. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Pandeemia eel oli ristlus kõige kiiremini kasvav turismiharu: aastatel 2017–2019 näitas sektor 15-protsendilist käibekasvu ning ulatus tunamullu 27 miljardi dollarini. Ujuvate luksushotellidega reisis enam kui 25 miljonit turisti, kuid koroonapandeemia tõttu sai sektor möödunud aastal 20 miljardi dollari suuruse löögi.

Tallinna sadama kaudu külastas 2019. aastal Eestit 656 000 ristlusturisti ning see julgustas Tallinna Sadamat alustama ligi 14 miljonit maksva uue kruiisiterminali ehitust. Et eelmisel aastal ei sildunud koroonapandeemia tõttu Tallinnas ükski rohkem kui kolmesajast eelbroneeringu teinud rahvusvahelisest ristluslaevast, said ehitajad uue terminali kallal rahulikult töötada. Kas juulis valmiv uus terminal saab ka esimesed kliendid vastu võtta, pole praegu selge. Tallinna Sadam ei too majandusaruannetes eraldi välja, kui palju ristlusturism ettevõttele tulu toob, kuid juhtkond on optimistlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles