Nestlé Baltikumi juht: läbi löövad need, kes julgevad arvamust avaldada

Liina Laks
, reporter
Copy
Nestlé Balticsi juht Ade Merilai soetas oma esimesed aktsiad pool aastat enne koroonakriisi ning investeerib praegu kohalikule turule. Lisaks on tal III pensionisammas. «Minu arvamus on, et nii tore kui ka poleks loota riigi toele, on oma vanaduspõlve kindlustamine iga inimese enda kohus,» ütles Merilai. foto: mihkel maripuu
Nestlé Balticsi juht Ade Merilai soetas oma esimesed aktsiad pool aastat enne koroonakriisi ning investeerib praegu kohalikule turule. Lisaks on tal III pensionisammas. «Minu arvamus on, et nii tore kui ka poleks loota riigi toele, on oma vanaduspõlve kindlustamine iga inimese enda kohus,» ütles Merilai. foto: mihkel maripuu Foto: Postimees/Postimees/Scanpix Baltics

Ade Merilai sattus Nestlésse kaheksa aastat tagasi. «Kandideerisin avaliku konkursi alusel,» rääkis Merilai. Toona otsiti juhti Nestlé Eesti harule. Praegu juhib naine terve Baltikumi äri ning seekord tegi kontsern talle ise pakkumise. «Ootamatult,» tunnistas Merilai.

Maailma suurimal toiduainekontsernil on siin eelkõige müük ja turundus: nii tootmine kui ka teadus- ja arendustegevus toimuvad mujal. Baltikum on kontserni mahte arvestades väike turg, seepärast siia seni ühtegi nii-öelda oma toodet loodud pole. «Põhjus, miks me Baltikumis oleme, on lihtne: Nestlé tahab olla kohaliku tarbija juures ja tema jaoks oluline,» rääkis Merilai.

Nestlé teenis mullu enam kui 11 miljardit eurot puhaskasumit – see on samas suurusjärgus terve Eesti riigi eelarvega. Kuigi Baltikumi regioon on väike, on siin kasv suur. Merilai rääkis, et eelmine aasta oli Šveitsi kontsernile väga hea – käibekasv oli 3,6 protsenti. Baltikum kasvas samal ajal tervelt viis protsenti. Kontsern on juba pikemalt ümberkorraldusfaasis: aasta alguses teatati, et müüki läheb USA veeäri. Merilai sõnul see kõik siinset tegevust ei mõjuta. «Globaalselt on Nestlél nii palju brände, et USAs ongi omad brändid,» rääkis Merilai.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles