Laevandusgigant: kolmveerand merekonteineritest jõuavad Eestisse läbi Suessi

Janno Riispapp
, reporter
Copy
Maersk Eesti tegevjuhi Margus Induse sõnul lööb isegi mõnepäevane viivitus segamini ka sadamateeninduse.
Maersk Eesti tegevjuhi Margus Induse sõnul lööb isegi mõnepäevane viivitus segamini ka sadamateeninduse. Foto: Madis Veltman

Suessi kanali ummik lööb tugevalt uppi ka Eesti ettevõtjate plaanid, sest kolmveerand meritsi Eestisse saabuvast kaubamahust jõuab siia läbi maailma tähtsaima kaubavahetuskoridori, ütles rahvusvahelise laevandusgigandi A.P. Møller – Mærsk Eesti tütarfirma Maersk Eesti tegevjuht Margus Indus.

«Tarneahelad lähevad selle võrra pikemaks ja rohkemgi veel, mis see laev seal risti ees istub. Kui ükskord peaks saama kanali uuesti lahti, siis kõiki kuhjunud laevu Euroopa ega Aasia sadamad niikuinii korraga vastu võtta ei saa,» rääkis Maersk Eesti tegevjuht Margus Indus.

Seetõttu võimendub tarneahela efekt veelgi, lisaks pole veel teada, kui kaua läheb «korgi» eest ära saamisega. «Võibolla natuke aega veel mõned [laevad] ootavad, aga õige pea on juba mõistlik hakata ümber Aafrika käima. See teeb küll 8300 kilomeetrit lisaringi,» lisas Indus, kelle sõnul sõltub viivitus navigeerimiskiirusest, aga arvestada võib poolteise nädalaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles