Parvlaev Kihnu Virve rikke tõttu on väljumised tühistatud

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Tehnilise rikke tõttu on tühistatud parvlaev Kihnu Virve kolmapäevased väljumised
Tehnilise rikke tõttu on tühistatud parvlaev Kihnu Virve kolmapäevased väljumised Foto: Merle Rallmann

Parvlaeva Kihnu Virve tehnilise rikke tõttu on Kihnu saare parvlaevaühendus katkenud. Vedaja lubab lisainfot laeva remondi kohta kolmapäeva jooksul. 

Täiendatud kell 19.30. Andres Laasma teatas, et laev on alates kella 18.15 taas liinil. Rikke täpsemad põhjused lubas ta avaldada homme. Tugeva tuule tõttu võib aga häireid esineda neljapäeva pärastlõunastel väljumistel. 

Kihnu mandriühendust korraldav aktsiaselts Kihnu Veeteed teatas, et tänahommikused väljumised on parvlaeva tehnilise rikke tõttu tühistatud ning häireid võib esineda ka õhtustel reisidel. 

Kihnu Veeteede juhatuse esimees Andres Laasma ütles, et üks laeva kahest peamasinast ei käivitu ning tugeva tuulega ja rasketes jääoludes ei ole mõeldav üritada ühe masinaga välja sõita. 

«Tõenäoliselt on tegemist mootorit juhtiva mooduli tarkvaraprobleemiga, põhjus ei ole selge. Ise me seda remontida ei saa, selleks on vaja tehase esindaja laevale toimetada,» selgitas Laasma. Parvlaev Kihnu Virve seisab praegu Kihnu sadamas ning raskete ilmaolude tõttu ei ole teada, millal saab hõljuk Munalaiust saare poole startida. 

«Asume koos inseneriga hõljukiga teele niipea, kui ilm paraneb. Hetkel on tihe lumesadu ja tugev tuul, jää on kokku kuhjatud ja jääpankade teravad servad võivad hõljukit ohustada,» selgitas Laasma.

Parvlaeval Kihnu Virve on kummaski otsas gondelkäitur, mille paneb liikuma 1000 kilovatise võimsusega diiselmootor. Teoreetiliselt oleks ilusa ilmaga sirgel kursil võimalik sõita ka ühe mootoriga, kuid rasketes jääoludes ja tuulega ei ole piiratud manööverdusvõimega alusega sõit mõeldav. Laeval puudub traditsiooniline roolileht ning aluse pööramiseks on vaja mõlemat käiturit. 

Laasma sõnul on sama tüüpi rikkeid on esinenud ka teistel Kihnu Virve sõsarlaevadel Ormsö ja Soela. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles