Tankeri lugu: kuidas miinimumeelarvega maksimaalselt pildis olla?

Copy
Tankeri asutaja Jaanis Tammela
Tankeri asutaja Jaanis Tammela Foto: Tanker

Alustava ettevõtjana ei ole turunduse jaoks kunagi raha liiga palju. Samas on tegemist valdkonnaga, mis äri kasvule tohutult kaasa võib aidata. Kuidas väikeettevõtjana minimaalse eelarvega maksimaalselt pildis olla? Oma kogemust jagab Tankeri asutaja Jaanis Tammela.

Tanker seadis endale kohe alguses eesmärgi luua iga valitud tegevusega brändile tuntust ja positiivset fooni. Kõik turundustegevused olid viimseni läbimõeldud. Seda enam, et alkoholimüüjana on turundusvõimalused üsna piiratud. Valdkond on lihtsalt niivõrd reglementeeritud.

„Visuaal on hästi tähtis, toode peab välja nägema nagu kunstiteos, siis on seda  lihtne turundada. On üks nali, et reklaamiseaduse nimekiri on nagu õpik selle kohta, mida võib teha toodetega, mis on alkoholivabad. Sageli ei saa me aga ka alkoholivabasid tooteid reklaamida, sest Facebook lihtsalt ei lase seda teha. Tundub, et neil on keeldu niimoodi lihtsam rakendada,“ avaldas Tammela, kes on algusest peale Tankeri sotsiaalmeediakanaleid ise hallanud.

Koolitused tulevad abiks

Reegel on lihtne – iga postitusega tuleb lisada väärtust, mitte proovida teha müüki. Nii jõuab oluliselt kaugemale. Enamus ettevõtte reklaame on tehtud majas sees. Brändingu osas tegi suure töö ära reklaamibüroo Kontuur Leo Burnett ning nüüd mängime loodud raamistiku piires nii loovalt, kui oskame.

„Oleme ise õppinud, erinevatel koolitustel käinud ja iga korraga targemaks saanud. Põhiline kanal on meil algusest peale olnud Facebook. Näitasime pruulimist ja villimist, seda, kuidas töötame, inimesi ja uusi tooteid. Fänne tuleb pidevalt juurde. Hiljem võtsime kasutusele ka Instagrami, kus on väga oluline pool just visuaalsel materjalil,“ meenutas ta.

Klassikalises mõttes influencer´i turundust pole Tanker kunagi kasutanud. Kuigi pakkumisi on palju tulnud. Tõsi, õlle asjatundjatele on nad oma tooteid siiski jaganud ja saanud tagasi arvustusi, mis pole ostetud, vaid ausad. 

„Oleme mõelnud, kas peaksime ka laiemalt influencer´eid kasutama, aga pole jõudnud selle hullusega kaasa minna. Pole pidanud seda ka õigeks ja sellised ostetud arvustused näeksid minu arvates natuke tobedad välja. Need, kes on asjatundjad ja õllegurmaanid ning kellel on selles valdkonnas ka teatud jälgijaskond, siis nendega teeme ikka koostööd,“ nentis Tammela.

E-pood loodi liiga hilja

Kodulehekülje lõi Tanker neli aastat pärast asutamist. Eelkõige sellepärast, et tuli palju küsimusi seoses tootevalikuga. Koroonakriisi alguses tehti ära ka e-pood. Tagantjärele targana teeks Tammela e-poe märksa varem.

„Me ei uskunud, et niivõrd palju oleks võimalik inimestele otse müüa. Selles mõttes on mõni kriis ka hea, sest suutsime selle pealt väga palju õppida. Meil oli märtsis sein täiesti vastu selga, sest käive oli vaid mõned tuhanded eurod. Tegime koheselt kriisikoosoleku, avasime e-poe ja see hakkas kohe tööle. Andsime tellimustega kaasa tasuta kojuveo ja kõik töötas hästi, oleme nüüd sellele teinud ka SEOd ja Google´i reklaame ja proovinud leida uusi viise, kuidas inimesteni jõuda. Raha külvamisest üksi pole kasu, turundust tuleb teha mõõdetult ja analüütiliselt,“ avaldas inseneriharidusega mees.

Ent mida soovitab Tammela teistele alustavatele ettevõtjatele, kes otsivad võimalusi, kuidas end digis paremini turundada? „Väga palju oleneb sellest, mis valdkonnas tegutsetakse. Kindlasti aitab kaasa see, kui ettevõte on traditsioonilises meedias pildil ja turundab end ka erinevate ürituste abil. Meid on ilmselt aidanud, et oleme saanud erinevaid tunnustusi ja auhindu. Igal juhul on alustava ettevõtjana lihtne reegel see, et iga tegevus peab kandma mõtet. Ka sisuturundusartikkel tuleb kirjutada nii, et see oleks maksimaalselt uudisväärtuslik,“ sõnas ta lõpetuseks.

Kadi Mägi
Kadi Mägi Foto: Tele2

KOMMENTAAR

Kuidas digiturundusega edu saavutada?

Kadi Mägi, Tele2 digiturunduse spetsialist

Tanker on väga tubli pereettevõte, kes on Eestis praegu juba väga tuntuks saanud. Ettevõtte loodud e-pood tõi neile koroona ajal tublid tulemused ning nad on eeskujuks kindlasti ka kõigile teistele väikestele firmadele, kes kaaluvad kas online presence on olemas. Tanker ei jäänud ka niisama müüke ootama, vaid kohe hakati tööle ka SEO ja Google Adwords´iga, mis aitab veebipoe tuntuse tõusule kindlasti kaasa. Veebipoe optimeerimine parimatele tulemustele on kindlasti võtmetähtsusega, et kõik potentsiaalsed kliendid neid üles leiaksid.

Tahaksid rohkem teada?  

Tankeri kogemus: kuidas alustava ettevõtjana kümmet ametit korraga pidada?

Tankeri lugu: kuidas tulla uue tootega turule nii, et kliendid selle käest rabaksid?

Kadi Mägi: Kuidas oma ettevõtet e-kanalites edukalt turundada?

Loe rohkem Ärijuttude blogist!

Copy
Tagasi üles