Õiglase kaubanduse toodete populaarsus on hüppeliselt kasvanud (2)

Tarbija24
Copy
Puuviljade pesemiseks ei ole soovitatav kasutada äädikat, sidrunimahla või valgendit.
Puuviljade pesemiseks ei ole soovitatav kasutada äädikat, sidrunimahla või valgendit. Foto: Shutterstock

Aastal 2019. ostsid eestlased võrreldes 2018. aastaga suisa poole rohkem Fairtrade märgisega tooteid, mis kokku tegi jaemüügi väärtuseks 5,4 miljonit eurot. Eestlaste seas on populaarseimateks Fairtrade märgisega toodeteks jäätis, šokolaadid, küpsised ja kommid. 

Järjest suurenev õiglase kaubanduse toodete valik võimaldab ka rohkem neid osta. «Võrreldes 2017. ja 2018. aastaga on Eesti poodides kasvanud õiglasest kaubandusest pärinevate kaupade osakaal,» selgitas Kristina Mänd, MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise eestvedaja.

Äsja MTÜ Mondo läbi viidud Eesti õpilaste õiglase kaubanduse teadlikkuse uuring näitas suurt muutust noorte eelistustes: hüppeliselt on kasvanud keskkonnasäästlikkuse tähtsus ning kõige enam oodatakse muutust ettevõtetelt. 

Lisaks 81 protsenti õpilastest usuvad, et tarbijad saavad oma ostukäitumisega mõjutada inimeste elu arengumaades.

Viimasel ajal on ettevõtete seas populaarsust kogunud õiglase kaubanduse sõbra märgise taotlemine. Tänavused õiglase kaubanduse sõbra tunnustuse saajad avaldatakse maikuus õiglase kaubanduse päeval. 

Varasemate õiglase kaubanduse sõbra tunnustuse saanute hulka kuuluvad näiteks Prisma, Rimi, Solaris Toidupood, Stockmanni ja Tallinna Kaubamaja toiduosakonnad, Chocolala, Manpower, Avatud Eesti Fond, Kalev, Ehe Mood, kohvik Anna Edasi, Tamsalu gümnaasium, Loodusvägi ja paljud teised.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles