Ekspordirevolutsiooni ettevõtted otsivad enim skandinaavia keelte valdajaid

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rootsi lipp
Rootsi lipp Foto: SCANPIX

Ekspordirevolutsiooni käigus on seni Eesti 25 tootmisettevõttesse ekspordi müügijuhiks pürgimas üle  250 noore, nende seas ka mitmeid teistes riikides elavaid eestlasi. Kuna valdav osa Eesti ettevõtetest sihib ekspordis just põhjamaid, oodatakse registreerimise lõpuni jäänud viimasel nädalal programmi eelkõige skandinaavia keelte valdajaid.

Ekspordirevolutsiooni programmi juht Anu-Mall Naarits tõdes, et programmi kandideerivate noorte tase on ka tänavu vähemalt sama hea, kui eelmisel aastal. Seda nii eeldatava haridustaseme poolest, kus tänavu on rohkem tehnilise kõrgharidusega inimesi, kui ka eri riikides elamiskogemuse tõttu.

Siiski napib aga Naaritsa sõnul praegu rootsi, norra ja taani keele valdajaid, mis tähendab, et nende keelte oskajatel saab pääs 25 väljavalitu hulka olema kergem.

«Tänase päeva seisuga on Ekspordirevolutsiooni vastu huvi tundmas ca 50 ettevõtet, nii puidu kui metallitöötlemise vallast masinaehitusest, ja mujalt, » ütles Naarits. «Kui te neid keeli oskate, omate kõrgharidust, olete elanud või töötanud välismaal ja tahate teha huvitavat rahvusvahelist karjääri, siis tasub oma CV saata kindlasti enne jaanuari lõppu.»

Ekspordirevolutsioon 2 raames käivad hetkel kaks paralleelset värbamistegevust: samaaegselt otsitakse nii 25 ettevõtet, kes soovivad programmi raames alustada oma ekspordi kasvatamisega kui ka 25 potentsiaalset ekspordi müügijuhti, kes läbivad aastase koolitustsükli.

Ettevõtetele on osalemise piiranguks minimaalselt 20-liikmeline töötajaskond ja vähemalt 640 000-eurone ekspordimüük 2010. aastal. Samuti tuleb ettevõtetel panustada koolitusse 20 protsenti selle maksumusest ehk 2823 eurot.

Ettevõtete kohustuseks jääb ka vähemalt aastase töölepingu sõlmimine värvatava noorega ning lepinguperioodil palga maksmine.

Tulevastelt ekspordi müügijuhtidelt eeldatakse kõrgharidust, lisaks inglise keele valdamisele veel ühe võõrkeele valdamist ja töö-, elamis- või õpikogemust välismaal. Nii ettevõtted kui potentsiaalsed ekspordijuhid valitakse välja märtsi lõpuks, aprilli lõpus algab aastane koolitusperiood.

Ekspordirevolutsiooni programmi, mida kaasrahastavad EAS ja Euroopa Sotsiaalfond, kandideeris 2011. aastal 70 ettevõtet ja üle 500 noore. Programmi valiti 26 ettevõtet.
 
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles