Millised on Eesti mainekaimad suurettevõtted?

BNS
Copy
Coop. Foto on illustratiivne.
Coop. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks

Kantar Emori suurettevõtete maine uuringu edetabeli esikohale jõudis sel aastal Coop, sellele järgnevad A. Le Coq, Farmi, Circle K Eesti ja ABB.

Coop on Kantar Emori teatel viimastel aastatel liikunud edetabelis üha ülespoole, möödunud aastal tõusis Coop jagama 3.–4. positsiooni. Seejuures on kindlas tõusutrendis liikunud mõlemad mainekuse komponendid – üldine suhtumine ning ettevõtte tugevuse tajumine.

Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul toetavad Coopi positsiooni tugevnemist Eesti tarbijate silmis ka teised Kantar Emori uuringud. Männaste sõnul tagab Coopi tugeva positsiooni hea maine väljaspool Tallinna elavate tarbijate hulgas ning lisaks toetab Coopi tugevnemist tegevus pangandusvaldkonnas.

Läinudaastane maineliider A. Le Coq on positsiooni hoidnud, sel aastal on ettevõte Coopi järel mainekuselt teine. Mitmed teisedki esikümnesse jõudnud ettevõtetest – Circle K, ABB, Orkla Eesti, Telia – kuulusid kümne mainekaima ettevõtte hulka ka möödunud aastal.

Uuteks esikümnesse tõusjateks on sel aastal osutunud eeskätt toiduainetööstuse ettevõtted. Farmi kerkis koos Circle K-ga 3.–4. positsiooni jagama, vastavalt 7. ja 8. kohale jõudsid Eesti Pagar ja Valio. Neist Valio mahtus esikümnesse ka viie aasta eest, teised on edetabelis nii kõrgel positsioonil esmakordselt.

«Kui mõnes, näiteks transpordi valdkonnas on ettevõtete tugevushinnangud jäänud muutunud majanduskeskkonna tingimustes aastatagusest madalamaks, siis toiduainetööstuse ettevõtteid tajuvad tarbijad, vastupidi, tugevamana kui varem,» märkis Männaste.

Aastagustest mainekamatest ettevõtetest ongi suurima languse läbi teinud transpordisektori ettevõtted, mullustest esikümne ettevõtetest taandus Tallinna Sadam kümne mainekaima hulgast üsna kaugele, ka Tallink kaotas positsioonis langenud tugevushinnangu tõttu.

Lisaks on sel aastal esikümnest taandunud seal aastaid püsinud RMK, selle tingis Kantari teatel varasemast nõrgemaks jäänud suhtumishinnang. Esikümnesse jõudis aga aastataguse madalseisu seljatanud Eesti Loto.

Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi – alusel.

Uuringus osales 2020. aasta novembris 1421 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, kellelt küsiti hinnangut kokku 88 suurettevõttele. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles