Sisuturundus

Vanavanemate napsuretseptidest kasvas edukas äri

FOTO: Katre Sulane

Indrek Jõe ja Anett Kulbin sattusid ettevõtluskeerisesse soovis midagi muuta – muuta napsu sortiment mitmekülgsemaks ja looduslikumaks. Vanavanemate napsud inspiratsiooniks taskus, astuti 2015. aastal esimesed sammud oma brändi suunas. Nüüd 5 aastat hiljem märgib Jõe, et lisaks äri kasvamisele on kasvanud ka tarbija.

Kas Nobenaps sai soovist teha äri? Kuidas jõudsite Nobenapsu ideeni?

Nobenaps sai alguse soovist tol hetkel midagi uut turule tuua. Nagu iga äriidee aluseks on turul puudujäägi nägemine ja meie nägime tol hetkel alkoholiturul naturaalse valiku puudumiset.

Asusime katsetama vanavanematelt saadud napsu retseptidega, mida nemad erinevateks sündmusteks ja tähtpäevadeks valmistanud olid. Meie soov oli tuua turule toode, mis oleks 100% naturaalne ja eestimaine toode, millele ei ole lisatud maitse-, säilitus- ega värvaineid, kuid mille naturaalne maitse säiliks, just nii, nagu see oleks vanaema tehtud. Napsu maitsestamiseks ei kasutatud kunagi midagi muud, kui seda mis aias kasvas. Katsetasime käigus leidsime ühise kire selle maailma vastu ja nii otsustasime liikuda edasi ja Nobenapsu idee ellu viia. 

FOTO: Nobenaps

Kas ettevõtlusgeen peab olema või võib seda ka omandada?

Kõige olulisem on tahe ja soov midagi olemasolevat muuta või midagi uut luua. Nobenaps sai loodud huvist ning on tänaseks kujunenud kahe asjaarmastaja ühiseks hobiks. Meie suurim eesmärk on alati olnud muuta turgu, inimeste tarbimisharjumusi ja nägemust käsitöönapsudest. Ettevõtlusgeeniks võib mõnes mõttes tõlgendada ka järjepidevidevust ja kohanemisvõimet, mille leiab igaüks endas üles, kui ta tegeleb millegiga, mis talle huvi ja pinget pakub.

Kas sellises valdkonnas ettevõtlust teha on keerulisem kui mõnes muus? 

Kindlasti on antud vallas keerulisem konkurentsis püsida ja tõsta brändi tuntust, juba ainuüksi seadusest tulenevate piirangute tõttu. Sellegipoolest oleme viie tegutsemisaasta jooksul kasvatanud enda toodetele lojaalse ja teadliku tarbija, mis on olnud algusest peale oluline lisaks soovile ja eesmärgile – pakkuda kvaliteetset maitsenaudingut mõõdukaks tarbimiseks. Tänaseks oleme laienenud oma tegevusega jõudsalt ka ärikingituste maailma, tehes koostööd südamelähedaste brändidega nagu näiteks Artisan Honey. Oleme ühendanud jõud pakkudes kinkelahendusi, kus võib leida lisaks käsitöönapsudele erinevaid maitsemesi, taimeteed, glöggimaitseaine ja teisi põnevaid kombineeritavaid lisandeid.

Mis oli brändiga alustades kõige keerulisem?

Alkoholiturg on väga nüansirohke ja nõuab palju süvitsi panustamist. Mida lähemalt seda turgu uurisime, seda rohkem mõistsime, kui keeruline on kõigi alternatiivtoodete ja suurtootjate keskel hakkama saada ja oma tarbija üles leida. Tajume, et juba ainuüksi viimase viie aasta jooksul on toimunud suur edasiminek tarbija tundlikkuse osas alkohoolsete jookide kvaliteedi suhtes. Meile meeldib mõelda, et olime osa positiivsest muutusest täiendades alkoholiturgu kvaliteetse eestimaise käsitöönapsude sarjaga.

Väiketootja või isegi mikrotootja rollis on brändi tuntuse kasvatamine ja tarbija harimine nõudnud lihtsalt leidlikkumat ja personaalsemat lähenemist, et enda potentsiaalne tarbija üles leida ja see on meil õnnestunud. Ettevõtluses tuleb ka väga palju ette sise- ja eetikatundele baseeruvate otsuste langetamist, mis alkoholibrändi turundamise juures nõuab meie silmis eriti delikaatset lähenemist, ükski otsus ei saa olla ülejala tehtud.

Miks on alkoholi puhul oluline tooraine kvaliteet?

Alkoholi, nagu iga teise toote puhul, on tooraine kvaliteet äärmiselt oluline selleks, et esile tuua ja säilitada igale komponendile omane naturaalne, iseloomulik ja nüansirohke maitse. Seetõttu oleme valinud kasutada oma toodetes vaid eestimaist mahetoorainet ja mahepiiritust. Nobenapsu käsitöönapsudes ei ole peidetud ühtegi lisa maitse- ega värvainet, kõik mis kliendini valmistoote kujul jõuab, on 100 protsenti naturaalne.

FOTO: Nobenaps

Kas Nobenaps on valmis? Mis on edasised plaanid?

Valmis ettevõte on seisev ettevõte. Iga toode, teenus ja bränd peab olema pidevas arengus käsikäes turu ja tarbijatega. Seda püüame ka meie järgida – hetkel on meil käsil katsetused uute maitsetega, et sõstraviinale ja rabarberinapsule lisaks tuua turule ka kolmas maitse. Panustame üha enam ärikingituste ja üleüldse kinkelahenduste väljatöötamisse ning hiljuti avasime ka Nobenapsu e-poe.

FOTO: Nobenaps
FOTO: Nobenaps

Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.

Tagasi üles
Back