Facebook blokib kogemata virtuaalreaalsuse kasutajakontosid

Aleksandr Bregin
, Tehnikaportaali toimetaja
Copy
Oculus Quest 2
Oculus Quest 2 Foto: Oculus

​Oculus Quest 2 on üks parimaid ja odavamaid virtuaalreaalsuseks mõeldud seadmeid, mis võiks teha VR-maailma lihtsamini ligipääsetavaks. Uue prillikomplekti suurim miinus on vajadus ühendada see oma Facebooki kontoga. Asjatundjaid aga ei üllata esimeste probleemide ilmnemine.

Kõigil inimestel ei ole Facebooki kontot. Sotsiaalmeedia gigandid kasutavad meie andmeid eelkõige reklaamiprofiilide loomiseks ja toodete müümiseks. Oculus Quest 2 lisab olemasolevale tavalisele infovoole veelgi rohkem ning kitsendab ja võimendab isiklikke reklaamimudeleid.

Kui aga selline inimene soovib nautida virtuaalreaalsust Oculus Quest 2-ga, peab ta paratamatult nüüd tegema selle tarvis Facebooki konto, kus ei ole veel seda reklaamiprofiili loodud. Samuti ei kasutata sel juhul Facebooki sõbrasuhtluseks ja uudistevoo lugemiseks, vaid lihtsalt videomängude nautimiseks. Facebookile aga see ei meeldi – firma tahaks, et inimesed kasutaksid teenust «sihipäraselt».

Oculus Quest 2 virtuaalreaalsuskomplekt.
Oculus Quest 2 virtuaalreaalsuskomplekt. Foto: Facebook

See oligi põhjus, miks mõned Jaapani Oculus Quest 2 ostjad said kümme minutit pärast oma uue Facebooki konto loomist automaatse blokeeringu – Facebooki algoritmid otsustasid, et tegu on võltskontoga, kuna seda ei kasutatud «sihipäraselt». Kindlasti on see Facebooki tehniline viga, kuid viis, kuidas, seda kasutajatele esitatakse, ei tekita positiivseid emotsioone.

Facebook on probleemist teadlik ja firma sõnul kõrvaldab aktiivselt blokeeringuid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles