TUUB – kahe naise reisikirest kasvas armastatud kaubamärk

Copy
Foto: Jelena Rudi

«Istusime Kadriga (Kadri Vahe – toim) kuus aastat tagasi tema tillukeses katusekorteris ning mõtlesime, et võiks midagi koos teha, sest meil tulid asjad üheskoos kuidagi mõnusalt välja, hea sünergia oli õhus. Meile mõlemale meeldis reisida ja pigem kerge pagasiga ning olime tihtipeale ka kuskil maailma eri otsades samal ajal. Me poleks saanud teha koos mingit paiksust nõudvat asja, näiteks kohvikut pidada. Kadrile meeldivad lahedad riided ja minul on rõivatööstuse taust,» alustab Tiiu Roosma, üks brändi loojatest TUUBi lihtsa kaasakiskuva looga: kuidas ajurünnakust elutoas kasvas välja mainekas kaubamärk.

Miks just TUUB?

«Mul oli pesufirma pidamise ajast (BonBon Lingerie – toim) jäänud kummitama üks väga hea ning liiga vähe kasutust leidnud trikookangas: vanadest kalavõrkudest ümber töödeldud polüamiid. Pehme ja hingav, samas väga vastupidav. Mõtlesime veidi, kuidas seda head kangast hästi kasutada. Arutelude ning mõttepõrgatuste tulemusena tuligi maailma kõige lihtsam trikotaaži kasutuse viis – toru, mida saab kanda vajaduse järgi kas seeliku, topi või kleidina. Elegantse sallina ka. TUUBi saab hästi sobitada olemasoleva garderoobiga, mis teeb sellest ideaalse reisitoote. Tegime lihtsa torutoote, väga hästi läbi mõeldes laiuse, paksuse, eri kehadele istuvuse, ja no loomulikult hea kangas! Naistele meeldib TUUB, sest me jutustame loo, anname ideid ja inspiratsiooni. Arvan, et kunded tunnevad, kui tegijad on ise asja sees. Kliendid saadavad oma pilte, inspireerivad meid, annavad uusi ideid. TUUBi fännid on nagu suur sõbralik kommuun. Meil ei olnud oma lapsukest luues näiteks õrna aimu, et täna kannavad vist kõik Eestimaa rasedad naised TUUBi. Sõna liigub, ämmaemandad soovitavad, sest TUUBiga veab mõnusalt üheksa kuud välja. See on ka rinna andmisel elegantselt abiks ning aitab pisut kõhtu tagasi vormi saada. Tänaseks oleme tavalisele TUUBile lisanud popi meriinovillase tuubi, mis sobib samuti lapseootajatele. Kuula klienti, sest ega ainult endale ei tehta oma head asja!» Kundede soovil oleme lisanud osadele TUUBidele õlapaelad ning toodame ka XXL suurust.

Publiku nõudmisel hakkas TUUB paar aastat peale edukat algust tootma samast recycled-kangast retuuse. Hetkel on tootearenduses universaalsed püksid, millega võid minna nagu TUUBi toodetega ikka tööle, teatrisse või metsa. Ja loomulikult reisima, kui jälle lubatakse. Aga kas sünteetika pole nagu kilekott ümber kere?

«Kes kohe üldse ei saa kompromisse teha või lihtsalt tahab rohkem sooja, sellele on meil juba paar aastat valikus imeline peen ja popp meriinovill. Aga meie Recycled-TUUB hingab! Kangas on toodetud innovaatilises spordiriiete tekstiile kuduvas vabrikus, sestap ülihead omadused. Kutsume seda hellitavalt vegan-siidiks, nii mõnus on see ihu ligi, kuigi sünto. Polüamiid on megavastupidav, mis on ühe hilbu juures minu jaoks väga oluline. Palju pikema elueaga kui mistahes taimne kiud või siid. Ma ei taha osta pidevalt uusi asju, sest vana kulus ära, venis välja, auk tuli sisse, värv tuhmus. See raiskab ressurssi. Meile Kadriga ei meeldi see ostan-viskan-ära-värk. Oleme pigem ökomutid. Kui näeme võimalust säästa, siis säästame. Planeeti. Kliendi närve. Tootmistöölise väärikust.»

Kadri-Tiiu tandemil oli algusest peale teadmine, et nad ei hakka TUUBi tegema Hiinas. Kõik peab jääma Euroopasse, oleme võimalikult läbipaistev. Sertifitseerimata fair trade. Naiste meelest on see 21. sajandil elementaarne hügieen midagi tootes. On muidugi miinuseidki: toote hind tuleb kallis. Ei saa keerutada nelja-viiekordset lõpphinda, nagu paljud rahvusvahelised ärid teevad.

«Elu ongi pidev kompromisside jada, mida ei tasu liiga tõsiselt võtta, pealegi ei ole surilinal ju taskuid,» tõmbab TUUBi-tiim oma jutulõnga kokku.

Foto: TUUB OÜ

Vaata Tuubi tegemisi, loe blogi ja telli omale mõni nutikleit või muu funktsionaalne rõivaese: www.tuub.ee.

Copy
Tagasi üles