Circle K emaettevõte on aktiivne ülevõtja

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Statoili tanklad said nime Circle K 2017. aastal. 
Statoili tanklad said nime Circle K 2017. aastal. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Kui Alimentation Couche-Tard võttis kaheksa aastat tagasi üle Norra kütuste jaemüügifirma Statoil Fuel and Retail, millega läks Kanada jaemüügikontserni omandusse ka Statoil Eesti (nüüd Circle K Eesti), oli see alles algus. Ainuüksi viimase kümne aastaga on ettevõte teinud 33 väikest ja suurt ülevõtmistehingut.

Couche-Tardi ülevõtmisstrateegiat iseloomustab asjaolu, et üle ei võeta kehvas olukorras olevaid odavaid ettevõtteid, vaid ülevõtmise objektideks on hästi juhitud ja heas seisundis ettevõtted, mis aitavad kogu kontsernil paremaks saada, mitte aga nii, et emaettevõte peaks uut tütart ree peale aitama.

«Nad ei vaata mitte kunagi paremaks muutmist vajavaid või katkisi ettevõtteid,» ütles ajakirjale Fortune reitinguagentuuri Moody’s vanem­analüütik Louis Ko. Ettevõtte tegevjuhi Brian Han­naschi sõnul soovivad nad edasi kasvada. Just ülevõtmised on tähtis strateegia osa, mille eesmärgiks on käive viie aastaga kahekordistada.

Tänaseks on Couche-Tard, kelle mullune käive oli 46 miljardit eurot, suuruselt kolmas ettevõte Kanadas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles