Jõudeelu pakub palju tööd

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allure of the Seas.
Allure of the Seas. Foto: SCANPIX

Iga neljas kummulikeeranud Costa Concordialt päästetud inimene oli meeskonnaliige.

Enam kui 3000 reisija söötmine, jootmine ja ennekõike lõbustamine on töömahukas ettevõtmine, seetõttu on üks kuue kuu pikkune sõit teretulnud pakkumine virelevatele lauljatele, tantsijatele, mustkunstnikele ja muudele meelelahutajatele.

Võttes arvesse, mida kõike hiiglaslike laevade külaliste kostitamiseks teha tuleb, tuleks neid aluseid  Langton Capitali analüütiku Mark Brumby sõnutsi nimetada «ujuvateks kuurortideks, mitte ujuvateks hotellideks».

Maailma suurimal, Royal Caribbeansi 16 tekiga kruiisilaeval Allure of the Seas, on söögikohti üle tosina. Nendega võistlevad jää- ja veešõud, paraadid, fitness-keskused, kauplused, kinod, basseinid ja spaad, kasiino, ronimisseinad, seikluspark ja täiskoosseisus muusikali «Chicago» lavastus – et need 5400 reisijat igavust tundma ei peaks. Kogu see asi kokku kaalub 225 000 tonni.

Linda JohnPierre lööb kaasa «Chicago» proovides Floridas, enne kui Allure of the Seas alustab taas 6-kuist tööreisi, mis koosneb nädalastest kruiisidest Kariibi merel. Naisel tuleb olla valmis 7 etenduseks nädalas, lisaks muusikalile tuleb laulda kapteni kokteilipeol ning 1970ndate stiilis kontserdil.
 
«See on teistsugune maailm,» ütles JohnPierre. «Külaline võib teha nii palju, kui tahab. Või nii vähe, kui tahab. Väga luksuslik, väga rahulik.»

Hindu on erinevaid. Tavalise koi saab 2800 dollariga, aga kalleima sviidi eest tuleb välja käia 34 000 dollarit. Eelmise põlvkonnaga võrreldes on tänapäeval pardal päris palju nooremat rahvast, kuna kruiisikorraldajad nagu Carnival ja Royal Caribbean üritavad pakkuda midagi ka peredele. Mitmetel laevadel on mesinädalate meelitamiseks hangitud laulatamise litsentsid.

Kõik pardal pakutav on aga pannud põntsu kruiiside kunagisele alustalale – võimalusele peatuste ajal ka kaldal käia ja ilma näha. «Inimesed pardalt ei lahku,» ütleb JohnPierre. «Isegi kui laev seisab sadamas, eelistavad nad pardale jääda.»

Töötajatele rangeid tingimusi seatud ei ole, ainult sadamast laevale naasemine on sõjaväelise täpsusega paigas. Allure of the Seasi pardal on personalile eraldi ööklubi, Inglise pubi ja jõusaal.

Aga kas need väikesed mugavused ikka korvavad raske meretöö vaeva? «Esimese reisi keskel hakkas tunduma, et läheb veidi üksluiseks,» ütleb JohnPierre. «Aga samas tuleb olla tänulik. On ju õnne olnud, olen saanud suuremaid ja paremaid tööotsi.»

«Eks meremehekõnnak jääb külge küll, kuival maal on pärast imelik tunne. Aga merel töötamise juures on sul stabiilsus, see on kõige tähtsam,» lisab ta.

Copyright The Financial Times Limited 2012
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles