Eesti MM-ralli debüüdil kohtuvad maailma parimad sõitjad ning isejuhtivad masinad

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Auve isejuhitvad bussid.
Auve isejuhitvad bussid. Foto: Johanna Eliise Kaskema

Sel nädalal saab Eestist üks 33 riigist, kel olnud au korraldada WRC etappi: 4.-6. septembril sõidetakse Rally Estonia. Lisaks palavalt armastatud rallispordile ja maailma parimatele sõitjatele, on osa etapist ka Eesti isejuhtivatel sõidukitel. 

Ettevalmistused sellel nädalavahetusel toimuvaks WRC etapiks on täies hoos. Korraldajad annavad endast parima, et etapp toimuks kooskõlas koroonaviirusest tulenevate ettekirjutustega ja kõik rallifännid üle maailma saaksid olenemata keerulisest olukorrast osa turvalisest ning meeldejäävast üritusest, seisab pressiteates. 

«Sellises mastaabis ürituse korraldamine meie pisikeses riigis nõnda lühikese ajavaruga on kindlasti nii väljakutse kui ka erakordne võimalus samaaegselt. Meile anti võimalus ja see on usaldus, mida peame tõestama nii Eesti riigi kui MM-sarja promootori ja Rahvusvahelise Autoliidu FIA ees», ütleb Rally Estonia direktor Urmo Aava.

Olgugi et Rally Estonial on ürituse korraldamiseks olnud vaid 63 päeva, on korraldusmeeskond võtnud südameasjaks lisaks mootorispordi võludele tuua rahvani ka pilguheit Eesti kultuuri ja olemusse.  

«See on ühtlasi võimalus läbi teleülekannete viia pilt Eestist üle 100 miljoni televaatajani. Ja me ei näita ainult seda, mis toimub rallil vaid palju enam,» lisab Aava.

Otseülekanne viib vaatajad üle maailma rallikatsetele kurvilistel kruusateedel, kuid ühtlasi tutvustab neile kodumaiseid tehnoloogialahendusi. Näiteks teenindab Eesti Rahva Muuseumis (ERM) asuvat meediakeskust täiselektriline Eestis toodetud ning arendatud isejuhtiv Auve buss.  

Projekt sai alguse koostööst Tallinna Tehnikaülikooliga. Tänaseks on bussid võrsunud tänavalegaalseteks sõiduvahenditeks, mis teenindavad praegu inimesi Eestis ning Soomes. Sõiduki eesmärgiks on täiustada ühistranspordivõrgustikku, teenindades viimast miili.  

Ralli ajal demonstreerib Iseauto oma autonoomse viimase miili lahendust meediale ning ühtlasi on osa ERMi välja pandud näitusega, mille eesmärgiks on tutvustada Eesti autotööstuse ajalugu. 

«Mootorisport on alati olnud edasiviivaks jõuks innovatsioonile ning autotööstusele ning meil on au sellest osa saada selleaastase WRC etapi näol. Ralli ilu peitub paljuski nutikamate innovaatorite ning meisterlikemate juhtide koostöös ja ehkki Iseauto ei püüagi võistelda rallisõitjatega Rally Estonia väljakutsuvatel katsetel, on ta siiski osa rallist, heitmaks pilgu tulevikutehnoloogiatesse ning demonstreerimaks targemaid ja rohelisemaid viise igapäevaliikluses,» tõdes Auve Techi tegevjuht Johannes Mossov.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles