Avamerepurjetamise meistrivõistlusi kimbutab tuulepuudus, jahid ootavad merel starti

2020 Baltic Offshore Week - Avamerepurjetamise ORC Eesti ja Soome meistrivõistlused - 7.-9.08.2020 Kalevi Jahtklubis

FOTO: Gerli Tooming

Avamerepurjetamise ORC Eesti ja Soome meistrivõistlustel purjetati vähese tuule tõttu laupäeval vaid üks lühirajasõit. Pühapäevane tuuleprognoos annab lootust veel paariks võistlussõiduks.

Laupäeval jätkusid Pirital Eesti ja Soome avamerepurjetamise ORC meistrivõistlused Baltic Offshore Weeki regati raames. Pärast reedest avamereetappi on kahel viimasel võistluspäeval kavas maksimaalselt seitse ligi tunniajast lühirajasõitu vastutuule-allatuule rajal. Kuid nii nagu reedel, kimbutas ka laupäeval purjetajaid tuulevaikus ja väikeses avanenud tuuleaknas saadi pidada vaid üks lühirajasõit, milles said sõiduvõidu kirja Samuli Leisti Zer0emission (TP 52) Soomest ja Mati Sepa juhtimisel Matilda 4 (J-112 E).

Kõrgrõhkkond ja suvine nädalalõpp teeb küll rõõmu puhkajatele ja rannas päevitajatele, kuid muudab purjetamisvõistluse keerukaks nii purjetajatele kui ka korraldajatele. Laupäeva hommikul oli peavõistlusjuht Madis Ausman sunnitud pärast hommikust kaptenite koosolekut meeskonnad kaldal hoidma ja heiskas masti edasilükkamislipu, mis tähistas selle päeva kella 11ks planeeritud stardi vähemalt tunniajalist nihkumist.

Pärast kella 12 hakkas vesi merel virvendama, taevasse tekkis rünkpilvi ja briis näis kohale jõudvat. Nii ka juhtus. Pärast keskpäeva mindi merele ja viis minutit enne kella 13 said jahid võistlema asuda. Keskmiselt 5-6 ja puhanguti kuni 8 sõlme puhunud muutliku tuulega purjetati neljamiilist rada 38 minutist kuni ühe tunni ja 43 minutini. Sõidu lõpuosas aga hakkas tuul vaibuma ja venitas B-klassi finišeerimist pikalt. Pärast viimase jahi finišeerimist jäi laevastik merele tuult ootama, kuid seda paraku ei tulnud ja kell neli pärastlõunal võistluspäev lõpetati.

A-klassi jahtide hulgas oli kiireim TP52 tüüpi jaht Zer0emission Soomest, kapten Samuli Leisti, saades esimese lühirajasõidu võidu. Ühe minuti sisse sai tulemuse kirja kokku kolm jahti. Võitjast jäi 33 sekundit maha Olympic (X-41) Tiit Vihuli juhtimisel ja kolmanda tulemuse sai omakorda 19 sekundit Olympicule kaotanud Premium (X-41 mod), kapten Tanel Tamm. Kohad neljandast kuuendani jagasid omavahel Soome jahid – Audi E-Tron (Farr 52), Nicole4 (X-41) ja Madame Gray (Landmark 43), sõites tulemused samuti ühe minuti sisse.

«TP52 on tehtud just lühirajasõidu jaoks, sest optimaalne on sellega teha just lühikesi manöövreid, kuna paat kiirendab äärmiselt kiiresti,» ütes Leisti. «Samuti annab see kiirus ka eelise konkurentide ees stardist hästi minema saada ja meil oli hea meel seda võimalust ära kasutada. See paat on eriti hea just tugevas allatuules – kui täna oleks tuult olnud 20 sõlme, oleks see rada olnud selle paadi jaoks väga lühike, me oleksime allatuuleotsal purjetanud üle 20-sõlmese kiirusega ja manöövrid oleks erakordselt lühikesed. Kui möödunud aastal kogunes meil paadi ettevalmistuseks inimtunde seitse tuhat ja sel aastal olukorrast tingituna vaid kaks tuhat, siis vaatamata raskele aastale toimib see paat just siin võistlusel perfektselt. Ja meil on suurepärane võimalus võrrelda siin võistlusel ennast väga tugevate konkurentidega, eelkõige mõnede X-41 tüüpi jahtidega, sest Eesti meeskondade tase on väga-väga kõrge ja seda maailmatasemel.»

B-klassi jahtide finišeerimisse tegi tuule vaikimine kümneminutilise augu, jagades grupi ka tulemustes mõistes kaheks. Kui esimesed jahid lõpetasid sõidu ajaga kuni tund ja kümne minutini, siis sealt edasi tuli järgmist jahti üle finishijoone oodata kümme minutit ja grupi teine pool lõpetas selle sõidu enam kui kahekümne minuti sees.

Kaks J-112 E tüüpi jahti võtsid tänase ilma ja tuultega esimese ja teise koha. Matilda 4, millel kapteniks Mati Sepp, kogunes sõiduaega peaaegu tund ja korrigeeritud ajas jäi teine sama tüüpi jaht Adelante, kapten Andrus Luht, esikohast maha üks minut ja 14 sekundit. Kolmanda koha sai siin avamereetapi võitnud Katariina II (Arcona 340), kapten Aivar Tuulberg, kaotust teisele kohale korrigeeritud ajas 40 sekundit, kohe nelja sekundi kaugusel kannul Sugar (Italia 9.98 F), mille kapten on Marjaliisa Umb. Kohad viiendast kaheksandani olid siin grupis väga väikeste vahedega vähem kui 30 sekundi sees - Postimees Sailing Team (One Off), My-Car (X-35 mod), Minni (X-35 mod) ja Credit24 sailing (Salona 38 ibc). Selle üheksase grupi, mis enne tuule vaikimist finisheeris, lõpetas Ramdata (Salona 37) Soomest.

Pühapäevaks lubab ilmaprognoos veidi rohkem ja püsivamat tuult, mis annab lootust siiski veel kahe kuni kolme lühirajasõidu pidamiseks.

Kalevi Jahtklubi ülem Lauri Kurvits kinnitas, et jahtklubis kell üheksa toimunud kaptenite koosolekul otsustati täna võistlussõidud siiski korraldada ja jahid läksid merele. «Esimese sõidu hoiatussignaal anti kell 11  ja viimast sõitu saab alustada kuni kella kolmeni pärastlõunal. Regati võitjate ning Eesti ja Soome meistrite austamine toimub esimesel võimalusel pärast võistlussõitude lõppu kalevi Jahtklubi sadamas,» selgitas Kurvits.

Tagasi üles
Back