Kärped ja hüvitised suurendasid Ekspress Grupi kasumlikkust

Ekspress Gruppi kuulub ka 50 protsenti Õhtulehest.

FOTO: Sander Ilvest

ASi Ekspress Grupp teise kvartali müügitulu oli 13,9 miljonit eurot, mida on 20 protsenti vähem kui eelmine aasta samal ajal.

Kontsern teenis teises kvartalis 580 000 eurot puhaskasumit, mida on võrreldes 2019. aasta sama perioodiga 230 000 eurot enam ehk 67-protsendine kasv, teatas Ekspress Grupp.

Teise kvartali tulemust mõjutasid oluliselt koroonaviiruse levikuga kaasnenud kriisikuud, kus kontserni reklaamitulud vähenesid peamiselt Eestis ja Lätis ligikaudu 19 protsenti võrreldes eelmise aastaga. 

Ettevõtte teatel on koroonnaviirusest tingitud eriolukord mõjutanud kõige enam Läti piletimüügiplatvormi tegevust ja reklaamimüüki digitaalsetel väliekraanidel nii Eestis kui ka Lätis. Nende valdkondade müügitulud olid teises kvartalis minimaalsel tasemel.

«Kriisile reageerimiseks vähendasime kulubaasi ja taotlesime erinevaid riiklikke abimeetmeid, et hoida ära töötajate koondamisi ning parandada ettevõtte finantspositsiooni,» ütles Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.

Kasumlikkust mõjutasid positiivselt teises kvartalis kontserniülene kulude kokkuhoid (sh palgakärped) ja töötasu hüvitis töötukassalt 1,14 miljonit eurot, mis periodiseeritakse tulusse teise kuni neljanda kvartali jooksul. Teise kvartali EBITDAs moodustas töötasu hüvitis 0,32 miljonit eurot.

Ekspress Grupi esimese poolaasta müügitulu oli 29,6 miljonit, mis on 10 protsenti väikesem võrreldes 2019. aastaga. Esimese poolaasta kahjumiks kujunes 160 000 eurot, mis on 100 000 eurot vähem võrreldes eelmise aastaga ehk 38 protsenti.

Suurima osa Ekspress Grupi müügist andsid digitaalsed tulud: juuni lõpu seisuga moodustasid digitaalsed tulud 68 protsenti meediasegmendi müügituludest ning 46 protsenti kontserni kogukäibest. Eelmise aasta esimesel poolaasta lõpuks olid vastavad numbrid 66 ja 42 protsenti.

Kontsern suutis vaatamata kriisikuudele parandada likviidsust. Esimese poolaasta lõpuks oli Ekspress Grupil rahalisi vahendeid 6,3 miljonit eurot võrreldes 1,5 miljoni euroga eelmisel aasta sama perioodi lõpus. «Likviidsuspositsiooni hoidmine on meile oluline, kuna koroonamõjudest tingitud kriisi edasine ulatus on veel teadmata,» lisas Rüütsalu.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade meediakontsern, mille peamine tegevus on veebimeedia sisutootmine, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamine ning trükiteenuste osutamine Eestis, Lätis ja Leedus.

Tagasi üles