Inimesed ostavad kohvi peamiselt allahindlus-kampaaniatelt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Odava kohvi müük Tartu Prismas.
Odava kohvi müük Tartu Prismas. Foto: Lugeja pilt

Kohvi hind on aastaga tõusnud enam kui kolmandiku võrra, mistõttu ostavad inimesed seda peamiselt allahindluskampaaniatel.

«No kohvi hind on ikka väga palju tõusnud!» ütleb meditsiini­õena töötav Sirly Hiiemäe, pannes ekstra rõhku sõnale «väga». «Kui kuskil kaupluses näen soodushinda, siis võtan kohe rohkem.»

Sirly on hüpotoonik – tal on madal vererõhk. «Seepärast ma võin palju juua. Raseduse ajal oli kohv ainus jook, mis mul sees püsis,» räägib Hiiemäe. Ka tema kaksikud pojad saavad hommikuti pisut kohvi, rohke piima ja veidi suhkruga.

Seepärast kasutabki naine ära sooduspakkumisi. Ta ütleb, et võtab sooduspakkumistelt kuni kolm pakki ja et joob kõike, välja arvatud Luxust. «See on selline kohvisort, mis ei ole tehtud Eesti veele, jätab põletatud maitse juurde,» ütleb Hiiemäe.


Paulig Coffee tegevjuht Tambet Hook ütles, et jaemüüjate kinnitusel müüakse 70–80 protsenti kohvist allahindluskampaaniate käigus, riiulihindadega ostavad inimesed kohvi väga harva.

«Kas te pole märganud, et kohvi hind on juba langenud?» küsib Hook vastuseks Postimehe küsimusele, millal kohvi maailmaturuhinna langus ka Eesti poelettidele jõuab.

Tema sõnul on kohvi hind tarbijale viimasel ajal langenud tänu sagedastele tarbijakampaaniatele. Kui Paulig President 500 g kohvi tavaline riiulihind on 5,20–5,30 eurot pakk, siis keskmine müügihind novembris (AC Nielseni järgi) oli 4,10 eurot pakk, selgitab Hook. Ta lisab, et kampaaniaid on tootjatel võimaldanud korraldada viimasel ajal langenud toorkohvi hind.

Tegelikult toimusid eelmise aasta kõige hullemad ostuhullused just selle Etioopiast pärit joogi pärast. Novembris levis meedias video, kuidas ostjad kaotasid kontrolli, ummistades Tartu Prismat ümbritsevaid tänavaid – seda eesmärgiga saada kuni kümme kohvipakki inimese kohta pakihinnaga 2,59 eurot.

Ainult kohvi pärast ilmselt keegi poodi valima siiski ei hakka. «Tõmbenumbreid peab rohkem olema, ühest ei piisa,» ütleb Selveri avalike suhete juht Annika Vilu. «Ma ei usu, et keegi tuleb poodi sellepärast, et meil on parasjagu soodne kohv.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles