Vare: WTO vähendab Venemaa võimalusi kaubavoogu oma sadamaisse juhtida

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubasadam
Kaubasadam Foto: Ants Liigus

Transiidiekspert Raivo Vare sõnul vähendavad Venemaa liitumisel Maailma Kaubandusorganisatsiooniga (WTO) kehtestatavad reeglid riigi võimalusi ebaviisakalt kaubandust piirata, näiteks kaob võimalus raudteetariifidega kaubavoogu oma sadamaisse juhtida.

Vare ütles BNSile antud kommentaaris, et Venemaa kipub käituma kaubanduspoliitikas protektsionistlikult, samas WTO reeglid raskendavad seda.

Muu hulgas ühtlustatakse Venemaa WTOga liitumisel raudteetariifid. «See tähendab kerget leevendust, tariifide abil on püütud suunata kaubavooge oma sadamatesse. Need võimalused jäävad praegu väiksemaks,» ütles Vare.

Tallinna Sadama konkurentsivõime Ust-Luga sadamaga kasvab, möönis Vare BNSi küsimusele vastates. «Jääb ainult kilometraaž, mis on Ust-Lugal väiksem,» ütles Vare.

Toidukaupade eksporti Venemaale WTOga liitumine Vare hinnangul eriti mõjutada ei tohiks, kuna WTO reeglid sanitaarkontrolli ei puuduta. Venemaa on varem sanitaarkontrolli reeglite kaudu piiranud näiteks sprottide, Moldova veinide ja Gruusia mineraalvee vedu riiki. «Sanitaarmängureegleid WTO ei muuda,» märkis Vare.

Kaubandus-tööstuskoda on oma liikmete hulgas korraldanud koostöös välisministeeriumiga küsitluse Venemaa liitumise mõjude kohta WTOga. Küsitluses palutakse ettevõtjatel hinnata põhjusi, miks nad pole Venemaal seni tegutsenud, ning kirjeldada oma plaane ja ootusi seoses Venemaaga pärast riigi WTOga liitumist. Muu hulgas palutakse ettevõtetel nimetada põhjuseid, miks nad praegu Venemaal ei tegutse.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles