Lennunduse taastumine võib võtta veel mitu aastat

PM Majandus
Copy
Lennuk.
Lennuk. Foto: Remo Tõnismäe

Moody’s Investor Service’i analüüsi järgi ei taastu üleilmse reisilennunduse nõudluse koroonaviiruse-eelne tase enne 2023. aasta lõppu ja ka seda vaid säärasel juhul, kui selleks ajaks on viiruse vastu olemas tõhusad vaktsiinid ning ravimid, vahendas Bloomberg.

Lennufirmade ja -jaamade äri taastub valdavalt käsikäes, misjärel hakkab paremini minema ka lennukite liisimise ettevõtetel, kui lennukid hakkavad taas rohkem lendama. Viimasena jõuavad paremad ajad lennukitootjateni, nagu Boeing ja Airbus, usuvad analüüsi autorid.

Pandeemia alguses langes haru nõudlus rohkem kui 90 protsenti, mis mõjutas suurt osa maailma majandusest, kuna reisilennufirmad toetasid 2019. aastal umbes kolme protsenti maailma SKTst.

Lennunduse toibumise põhiline mõjutaja saab olema see, millal suudetakse välja töötada vaktsiin koroonaviiruse vastu, lennufirmade ellujäämisel kujuneb aga analüüsi hinnangul oluliseks riiklik tugi.

«Kuna toimiv koroonaviiruse vaktsiin pole tõenäoliselt saadaval enne kui millalgi 2021. aasta keskel – ja tõenäoliselt hiljemgi, kui arvestame viiruse võimalike mutatsioonide ja piisava koguse tarnimisega massidele –, siis vajab lennundus täiendavat valitsuse tuge, et säilitada tööhõivet niigi langenud tasemel ning vajadusel ära hoida täiendavaid lennufirmade restruktureerimise ja maksejõuetuse protsesse,» kirjutavad analüüsi autorid.

Muutused võivad ka mõjutada pikamaa lende, kui osa firmasid laiendab sihtpunktist sihtpunkte lende, teised aga lendavad vaid suuremate lennujaamade vahet ja kasutavad reisijate lõpp-punkti toimetamiseks partnerite abi.

Samal ajal annab Moody’se hinnangul Airbus 320neo ja Boeing 737 Max tarnetele lootust vajadus vähendada süsinikuheiteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles