BLRT loobus Tallinnast ja viis töökohad Leetu
Võõrtööjõupoliitika jättis investeeringust ilma

Ukraina laevakorpuse töölised remondivad BLRT ujuvdokis laeva.

FOTO: Liis Treimann

Kuigi Tallinnasse pidi tänavu kerkima suur BLRT ujuvdokk, otsustas ettevõte sellest valitsuse poliitika tõttu loobuda.

Juuli alguses alustas Leedus BLRT Grupile kuuluvas Western Shipyardi laevatehases tööd Baltimaade üks suurimaid ujuvdokke. Kokku on BLRT viimase 4 aasta jooksul investeerinud Klaipeda laevatehasesse 100 miljonit eurot. Ka Tallinnasse pidi tänavu kerkima suur ujuvdokk, aga võõrtööjõu probleemide tõttu otsustati investeeringust loobuda.

BLRT juht Veronika Ivanovskaja ütles, et põhjus, miks lõpuks Leedu kasuks otsustati, peitub selles, et Leedus puudub võõrtööjõu sisserände kvoot, mis võimaldab vajadusel kasutada kvalifikatsiooniga võõrtöötajaid. «Kahjuks olime sunnitud võõrtööjõu rändeprobleemide tõttu oma arengukava viimasel hetkel muutma ning loobuma suure ujuvdoki Tallinna paigaldamisest, mis pidanuks toimuma selle aasta keskpaigas,» ütles Ivanovskaja.

Ivanovskaja ütles, et uued dokid avavad nii ettevõttele kui ka laevaomanikele uued võimalused suurlaevade remontimiseks ja ajakohastamiseks. 

«Western Shiprepair saab tõmbekeskuseks remonti ja hooldust vajavatele alustele, mis koos laevaremonditehastega Tallinnas ja Turus lubab kontsernil konkureerida Põhja- ja Lääne-Euroopa suurimate laevaremondifirmadega,» kommenteeris Ivanovskaja.

Ta lisas, et investeeringute tulemusena tekivad ka uued töökohad. «Hooajati tuleb remondi- ja hooldusprojektidesse kaasata hulk tippspetsialiste, milleks Leedus on loodud head tingimused: kohalikes kõrg- ja kutseharidusasutustes koolitatakse laevaehituse ja laevaremondi spetsialiste,» märkis Ivanovskaja.

BLRTs liigub miljoneid

BLRT Grupp kuulub Äriregistri andmetel Fjodor Bermanile. Ettevõte pole 2019. aasta majandusaasta aruannet esitanud. 2018. aastal teeniti 425-miljonilise müügitulu juures 15 miljonit eurot puhaskasumit. Töötajate arv kontsernis ligines 3800-le. Vastavalt riiklikele registritele oli ettevõtte tänavuse teise kvartali käive 39 miljonit eurot.

Möödunud aastal oli BLRT oma tütarfirma kaudu kõige suurem EASi toetusesaaja: Marketex Marine OÜ kavatses EASi toel investeerida tootmisvõimekuse suurendamisse 10 miljonit eurot. EAS panustas projekti miljon eurot.EAS kinnitas, et toetus ei olnud seotud antud ujuvdokiga. «EASi antud suurinvestori toetus ei ole seotud BLRT Leedu ujuvdoki projektiga. EASi antud suurinvestori toetus anti offshore-sektorile detailide loomise võimekuse arendamiseks ehk sisuliselt plaanib BLRT toetuse abil hakata tootma naftapuurtornide suuremõõtmelisi detaile,» ütles EASi kommunikatsioonispetsialist Martin Altraja.

Tagasi üles