Tallinna Kaubamaja Grupi kasum kahanes poolaastaga kolmandiku

Tallinna Kaubamaja Grupi juht Raul Puusepp

FOTO: Margus Ansu

Tallinna Kaubamaja Grupi esimese poolaasta konsolideeritud auditeerimata puhaskasum kahanes aastavõrdluses 34,1 protsenti 4,1 miljonile eurole, käive kasvas aga 0,5 protsenti 346,5 miljoni euroni.

Maksueelne kasum oli esimesel poolaastal 9,9 miljonit eurot, kahanedes aasta varasemaga võrreldes 21,7 protsenti, teatas Tallinna Kaubamaja Grupp.

Teise kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 171 miljonit eurot, jäädes sellega aasta varasemast alla 5,8 protsenti. Puhaskasum oli 5,8 miljonit eurot, mis jäi ligi kolmandiku alla eelmise aasta võrreldava perioodi kasumile.

«Poolaasta tulemustest rääkides ei saa me mõistagi mööda minna koroonaviirusest ja märtsis väljakuulutatud eriolukorrast Eestis,» ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp pressiteates.

Kaubamaja, ILU ja kingakaupluste sulgemine ja liikumispiirangute kehtestamine jätsid tema sõnul tugeva jälje esimese poolaasta majandustulemustele.

«Eriolukord moekaubanduse jaoks väga olulise kevadhooaja alguses langetas moekaupade müügimarginaali,» märkis Puusepp. «Mais, mil ostukeskused taas avati, võttis aga kesklinnas asuvate Tallinna ja Tartu Kaubamaja taastumine võrreldes linnaäärsete keskustega kauem aega, kuna kesklinna kontorid olid valdavalt suletud ning turiste linna ei lubatud.»

Puusepp lisas, et kriisiperiood ja kauplustele kehtestatud nõuded tõid kaasa suuri planeerimata kulutusi soetamaks kaitsevahendeid – kaitseekraane kassadele, desovahendeid, maske, visiire, kindaid. «Lisaks tegime erinevaid ümberkorraldusi müügisaalides, et klientidel oleks mugavam hoida ettenähtud kahemeetrist vahet ning tõhustasime kõikide kaupluste ja kontorite koristust,» sõnas ta.

Alates 1. juunist sisaldab supermarketite segment ABC Supermarkets ASi tulemusi. Kevadel sõlmitud tehinguga lisandus Selveri 53 kauplusele 16 Comarketi kauplust Harju-, Pärnu- ja Tartumaal, kaks Delice'i toidupoodi Viimsis ja Pärnus ning Solarise toidupood.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2020. aasta esimese poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 246,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 7,7 protsenti. Teise kvartali konsolideeritud müügitulu oli 128,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 8,8 protsenti.

Selveritest tehti esimesel poolaastal 18,3 miljonit ostu, mis jäi eelmise aasta poolaasta tulemusele 7,4 protsendiga alla, ent see-eest on kasvanud keskmine ostusumma. Supermarketite segmenti kuulus juuni lõpu seisuga 53 Selveri kauplust, 16 Comarketi kauplust, 2 Delice'i kauplust, Solarise toidupood, e-Selveri rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 113 800 ruutmeetrit, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi esimese poolaasta müügitulu oli 37 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta samale perioodile alla 21,7 protsenti. Kaubamajade teise kvartali müügitulu oli 15,8 miljonit eurot, mis jäi aastatagusele võrreldavale perioodile alla 35 protsendiga. Kaubamajade teise kvartali maksueelne kasum jäi nulli ja oli eelmise aasta teise kvartali tulemusest nõrgem 900 000 euro võrra.

Autokaubandussegmendi 2020. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 57,9 miljonit eurot. Müügitulu oli 6,7 protsenti madalam eelmise aasta sama perioodi müügituludest. Teise kvartali 24,8 miljoni euro suurune müügitulu jäi aasta varasemale alla 30,5 protsenti.

Esimesel poolaastal müüdi kokku 2471 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1033 sõidukit. Segmendi 2020. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 800 000 eurot, jäädes 2019. aasta esimese poolaasta kasumist 1,4 miljoni euro võrra madalamaks.

Jalatsikaubanduse segmendi müügitulu oli 2020. aasta esimesel poolaastal 2,9 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aastaga kahanes esimese poolaasta müügitulu 28 protsenti. Teises kvartalis oli segmendi müügitulu 1,3 miljonit eurot, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 41 protsenti.

Esimese poolaasta kahjum oli 1,2 miljonit eurot. Aasta varasema võrreldava perioodi kahjum oli 600 000 eurot. Teise kvartali kahjumiks kujunes 200 000 eurot, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 80 000 euro võrra nõrgem tulemus.

Kinnisvarade segmendi 2020. aasta esimese poolaasta grupiväline müügitulu oli 2,3 miljonit eurot. Müügitulu kahanes möödunud aastaga võrreldes 19,4 protsenti. Segmendi esimese poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 4,6 miljonit eurot, langedes võrdlusperioodil 14,3 protsenti.

Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, ABC Supermarkets AS, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS.

Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu oli 717,2 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2020. aasta teises kvartalis töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4459 inimest.

Tagasi üles
Back