Uuring: Amazon ja Google annavad raha koroonaviiruse valeuudistele

Amazoni logo

FOTO: PASCAL ROSSIGNOL/REUTERS/Scanpix

Bloomberg kirjutab, et värske uuringu kohaselt annavad Amazon ja Google sel aastal vähemalt 25 miljonit dollarit veebilehtedele, mis külvavad Covid-19 kohta valeinfot.

Raha jagavad tehnoloogiahiiglastele kuuluvad reklaamiplatvormid. Sealjuures annab kõige suurema hulga raha Google: 19 miljonit dollarit ehk kolmveerand väärinfosaitidele jõudvast rahast. Veebrireklaamifirma OpenX annab umbes 10% ning Amazon 1,7 miljonit dollarit ehk 7%, kirjutab Bloomberg, toetudes briti mõttekoja Global Disinformation Indexi andmetele. Uuring viidi läbi esimesel poolaastal 480 ingliskeelsel veebilehel. Osa reklaami oli seotud tuntud brändide nagu L’Orealiga.

Google vastas Bloombergile, et uuring on vigane, sest raportis ei öelda selgelt, mida valeinfoks peetakse, samuti pole arvutatud rahanumbrid läbipaistvad ega realistlikud.

Samas kontrollis Google järelpärimiste peale kümmet artiklit ning võttis seejärel finantseeringu ära viielt veebilehelt. Bloomberg toob GDI metoodikast välja juhtumi, mille kohaselt oli veebilehel americanthinker.com L'Oreali reklaam artikli kõrval, mille pealkirjaks oli "Kas suured ravimifirmad suruvad hüdroklorokviini maha?"

GDI näol on tegu Suurbritannia mõttekojaga, mis lehekülje andmetel püüab võtta ära rahastust desinformatsiooniga tegelevatelt veebilehtedelt.

Tagasi üles