Helsingin Sanomat: Eesti ettevõtted ostavad üha enam Soome ettevõtteid ja brände

Eesti ettevõtete suurim ülevõtmine Soomes oli Silja Line'i ülevõtmine Tallinki poolt 2006. aastal.

FOTO: Valery Matytsin/Valery Matytsin/TASS

Üha kasvava trendina üritavad Eesti ettevõtted liikuda Soome turule, ostes sealseid ettevõtteid ja brände, ütles EASi ekspordinõunik Soomes Irene Surva-Lehtonen ajalehele Helsingin Sanomat.

Tema sõnul on tütarettevõtete asutamine Soomes siiski sealsete ettevõtete ülevõtmisest populaarsem, ehkki täpseid numbreid, kui palju on üle võetud ettevõtteid ja kui palju asutatud tütarettevõtteid, ekspordinõunik öelda ei osanud.

Soomes tegutseb umbes 1500 Eesti ettevõtet, Eestis on samal ajal 6000 Soome ettevõtet.

Surva-Lehtoneni sõnul on Eesti ettevõtted olnud alati huvitatud Soome turust. Soome on eestlaste esimene eksporditurg eelkõige tänu sarnasele keelele ja kultuurile. Kui Eesti ettevõtted on kasvanud piisavalt suureks, siis otsitakse Soomest uusi kliente ja partnereid.

Ülevõtmiste poolest on eriti aktiivne Harju Elekter. Seni suurim ja tuntuim ülevõtmine toimus 2006. aastal, mil Tallink võttis üle Silja Line’i.

Tütarettevõtete kaudu üritavad Soome turule siseneda Eesti Gaas (Soomes tegutseb kaubamärgi Elenger all) ja Operail, kes plaanib alustada Soome raudteel kaubavedudega.

Soome-Eesti kaubanduskoja juhatuse esimees Mika Sucksdorff usub, et kui Eesti ettevõtted kasvavad suuremaks, avaneb neil võimalus laieneda välismaale ülevõtmiste või muude tegevuste kaudu.

«Soome oma läheduse ja Eestist suurema turuna on kindlasti Eesti ettevõtete jaoks atraktiivne. Eesti ettevõtted vaatavad üha enam Soome poole ja otsivad uusi võimalusi,» kommenteeris Sucksdorff Soome suurimale päevalehele.

Tagasi üles