SEB sai kriisi ajal tõhusat abi oma 32 robotilt

BNS
Copy
Hiina robotid Beijingi kaubamajas. Foto on illustratiivne ja ei ole SEB pangaga seotud.
Hiina robotid Beijingi kaubamajas. Foto on illustratiivne ja ei ole SEB pangaga seotud. Foto: TPG/ZUMAPRESS.com

Alates 2020. aasta algusest töötab SEB-s 32 robotit, mis jätkasid tööd ka koroonakriisi ajal. Sel perioodil on osutunud eriti väärtuslikuks robotite immuunsus meditsiinilise kriisi suhtes.

SEB panga robotiseerimine algas 2017. aastal, kui esimesed robotprogrammid alustasid tööd igapäevaste pangaoperatsioonidega, peamiselt on selleks andmete registreerimine ja haldamine.

SEB juhatuse liige Ainar Leppänen märkis, et pangas on robotite eesmärk inimeste vabastamine rutiinsest tööst, jättes töötajatele aega ülesanneteks, mis on neile palju huvitavamad ning milles inimesed on robotitest kindlasti tugevamad.

«Pandeemia ajal avastasime veel ühe robotite tugevuse – nimelt nende immuunsuse meditsiinilise kriisi suhtes, millele veel mõni kuu tagasi poleks osanud mõelda. Olukorras, kus pank peab arvestama täiendavate riskifaktoritega, et tööd jätkata, on immuunsed abilised, nagu robotprogrammid ja chatbot'id, suureks abiks,» lisas Leppänen.

SEB-s on loodud robotite ehitusmeeskond, kellega panga töötajad ühendust võtavad, kui soovivad mõne protsessi automatiseerida. Seni loodud robotid täidavad suuremas osas igapäevaseid pangaoperatsioone. Osad spetsiaalsete projektide jaoks loodud robotid on aga nüüdseks saadetud pensionile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles