Google muutub kasutajakesksemaks

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Google'i internetiotsing hõlmab nüüdsest ka Google+ postitusi ja Picasa pildialbumeid, mistõttu sisaldavad otsingutulemused rohkem personaalset informatsiooni, kirjutab Tartu Ülikooli teadusuudiste portaal Novaator.ee.

Otsimootori täiendamine on Google'i järjekordne samm oma ambitsioonika eesmärgi suunas - omada iga kasutaja kohta piisavalt infot, et pakkuda inimestele nende  huvidele vastavaid otsingutulemusi.

Edaspidi peaksid erinevad inimesed nägema guugeldades sagedamini erinevaid tulemusi, sest Google lisab otsimootorile oma poole aasta vanuse sotsiaalvõrgustiku Google+ andmebaasi.

Google'i tulemuste lehel on edaspidi rohkem esile tõstetud pildihalduskeskkonnas Picasa sisalduv.
Google'ile tekitavad peavalu Facebook ja Twitter, mis ei luba Google'i otsimootoril logida oma teenuskeskkondades leiduvaid pilte, linke ja postitusi.

See võib aga muuta Google'i vähem kasulikuks, sest paljudele on oluline, et sotsiaalvõrgustikus jagatav info kajastuks ka otsitulemustes.

Selleks lisas Google lisaotsingu «Search, plus your world» (ing k otsi ka oma maailmast). Esialgu töötab see lisafunktsioon kõigi ingliskeelsete otsingute puhul, kui kasutaja on Google+ keskkonda sisselogitud.

Personaalsete otsitulemuste kuvamise alaliseks vältimiseks tuleb muuta oma Google'i kasutajakonto isiklike eelistuste seadeid. Neid on võimalik kõrvale jätta ka ainult konkreetsete otsingute puhul, vajutades selleks otsitulemuste lehel olevale vastavale ikoonile.

Google loodab, et uue valemi toimimise korral hakkavad otsitulemused sisaldama asjakohast infot, mis on välja nopitud kasutaja Google+ kontolt.

Näiteks võib jalgpallimeeskonna kohta tehtud päring sisaldada kasutaja Google+ suhtlusringides olevate inimeste postitatud viiteid ja kommentaare selle meeskonna kohta. Enda või sõbra koera nime sisaldav otsing võib samas anda tulemuste seas koerast tehtud pilte, mis on postitatud Google+'is või Picasas.
Google ei ole siiski esimene sarnaste võimaluste pakkuja, Microsofti otsimootor Bing kaevandab alates eelmise aasta kevadest osaliselt Facebooki andmeid.

Samas pälvivad Google'i kasutajakesksemad otsivõimalused ilmselt rohkem tähelepanu, sest näiteks USAs tehakse 2/3 internetiotsinguid Google’i abil.

Google+ peamine konkurent Facebook omab siiski inimesest paremat ettekujutust, sest kaheksa tegutsemisaasta jooksul on sellel kogunenud üle 800 miljoni kasutaja, kes ainuüksi ühe nädala jooksul jagavad üle 1,5 miljardi foto.

Eelmise aasta oktoobrist pärinevatel viimastel ametlikel andmetel oli Google+ kasutajaid kõigest 40 miljonit, kuid praeguseks võib neid olla hinnanguliselt juba 60-70 miljonit.

Osa Google'i tehtud muudatustest on mõeldud selle kasutajaskonna suurendamiseks. Näiteks ilmuvad Google+ kontoomanike profiilipildid  Google'i otsinguakna rippmenüüs olevate otsingusoovituste hulka.

Ka teemapõhised otsingud, näiteks «sport» või «muusika» pakuvad otsingusoovitusteks Google+ kontot omavaid inimesi, ettevõtteid ja kohti.

Privaatsuse tagamiseks võttis Google hiljuti kasutusele tehnoloogia, mis krüpteerib kõik otsitulemused.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles