Riigikogulased tahavad väikesaartele rohkem parvlaevareise

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Parvlaev Kihnu Virve ja Manija kalapaat Munalaiu sadamas
Parvlaev Kihnu Virve ja Manija kalapaat Munalaiu sadamas Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Riigikogu saarte toetusrühma hinnangul vajavad Kihnu ja Vormsi rohkem parvlaevareise.

Riigikogu saarte toetusrühm kohtus teisipäeval kahe väikesaare vallavanemaga, toetusrühma esimees Urve Tiidus ütles, et väikesaarte puhul sõltub elu edenemine väikesaartel eelkõige ühendusest, edastas riigikogu pressiesindaja. «Ühest küljest on saartel vähe töökohti ning kohalikud inimesed peavad saama mandril tööl käia. Teisest küljest moodustab turism märkimisväärse osa väikesaarte majandustegevusest olles kohalikele elanikele oluline elatusallikas,» sõnas Tiidus.

Toetusrühma liikme Annely Akkermanni sõnul on aeg näidanud, et parvlaevaühenduse nõudlus on elastne. «Näiteks Kihnu puhul tähendab see, et sedamööda kuidas on toodud liinile suuremaid laevu ning lisatud reise sõiduplaani, on saarel ehitatud ja renoveeritud eluhooneid nii endale kui ka turistide vastuvõtmiseks. Reisid, eriti kevadel ja suvel, on ikka välja müüdud. Vormsi liinil saab autotekk masinaid täis, jättes järjekorra kai peale juba aprillikuus,» ütles ta.

Akkermanni sõnul on maanteeamet korraldamas hinnakonkurssi parvlaevareiside tellimiseks järgmiseks viieks aastaks, kuid saareelanikele teevad muret hinnakonkursi tingimused, mis ei võimalda sõiduplaani tihendamist vastavuses nõudluse kasvuga.

«Hanketingimustes ei sisaldu saarte vajadusi rahuldavat sõiduplaani. Hinnakonkurss võimaldab teha pakkumise ühe meeskonnaga liinil opereerimiseks, mis omakorda seab piirid reiside arvule sõltuvalt meremeeste tööajapiirangutest,» ütles Akkermann.

Istungil osalesid ka Kihnu vallavanem Ingvar Saare ja Vormsi vallavanem Ene Sarapuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles