Baltika esimese kvartali kahjum süvenes 2,5 miljoni euroni (1)
Baltika Grupp lõpetas esimese kvartali 2,5 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga, eelmise aasta sama perioodi kahjum oli 1,4 miljonit eurot.
Baltika esimese kvartali müügitulu oli 6,1 miljonit eurot, vähenedes möödunud aasta esimese kvartaliga võrreldes 34 protsenti. Majandustulemused on mõjutatud ülemaailmsest COVID-19 pandeemiast ja selle tulemusel välja kuulutatud eriolukorrast ettevõtte põhiturgudel Eestis, Lätis ja Leedus, teatas Baltika.
«Negatiivsed müüginumbrid on rahvusvahelises moeäris tänavu paraku vältimatud. Baltika vaates on oluline, et meil on pankade, investorite ja võlausaldajate toetus strateegilise pöörde elluviimiseks ning ettevõttel on head eeldused muutuda kiiresti kasumlikuks,» ütles Baltika juht Flavio Perini pressiteates.
Perini märkis, et aasta alguse müüginumbrid vastasid ettevõtte prognoosile, aga märtsi teisest poolest langes rõivaste müük COVID-19 tõttu drastiliselt. «Paraku, nagu on juba ka avalikult öelnud paljud moeäris tegutsevad ettevõtted üle maailma, on negatiivseid müüginumbreid oodata ka teises kvartalis ja tegelikult kogu 2020. aasta jooksul võrreldes 2019. aastaga,» lisas ta.
Kõige teravamalt avaldas COVID-19 esimeses kvartalis mõju Baltika Grupi tegevusele Leedus, kus tulenevalt Leedu valitsuse korraldustest suleti alates 16. märtsist kõik kauplused. 27. märtsist suleti valitsuse otsusega kõik kaubanduskeskused Eestis. Lätis olid kauplused avatud lühendatud tööajaga nädala sees ja suletud nädalavahetusel.
Perini sõnul tegeleb ettevõte võtmevaldkondade radikaalse ümberpööramisega, keskendudes üha enam toodetele, innovatsioonile ja digitaliseerimisele. «Suurimad muutused leiavad aset lähikuudel. Muudatused puudutavad nii meie toodangut kui ka müügikanaleid,» sõnas Baltika juht.
Kõige tugevamat müügitulemust näitas esimeses kvartalis e-pood, kus müügitulu COVID-19 kriisi tingimustes vähenes ainult 7 protsenti võrreldes eelmise aastaga. «Baltika suunab alates eriolukorra välja kuulutamisest senisest veelgi suuremat ressursi e-poele. Eesmärgiks on luua parem integreeritus veebipoe ja füüsiliste poodide vahel,» ütles Perini.
Suurima osatähtsusega müügikanal ehk jaemüük vähenes 32 protsendi võrra. Äriklientide müügitulu vähenes aastatagusega võrreldes 72 protsenti. See oli firma teatel aga ootuspärane, kuna äriklientide müügikanalist väljumine on üks osa Baltika Grupi käimasolevast restruktureerimisplaanist.
Täiendavalt on Baltika Grupi finantstulemusi ja likviidsust esimesel kvartalil negatiivselt mõjutanud ka Baltika Grupis toimuvate ümberkorraldustega ehk peamiselt tootmise lõpetamisega Eestis seonduvad ühekordsed kulud. Nende raskuste ületamiseks alustas kohus AS Baltika saneerimismenetlust 26. märtsil.
Baltika Grupil on 79 kauplust Eestis ja naaberriikides. Baltika Grupp arendab ja opereerib rõivabrände Monton, Baltman ja Ivo Nikkolo.