Maailma suuremad ristluslaevafirmad niipea ankrut ei hiiva

  • Kriisi tõttu seisma pandud ristluslaevad tekitavad omanikele suuri kahjumeid
  • Lõksus meeskonnad kannatavad vaimse kriisi all, on näljastreike ja enesetappe

Ristluslaev Ruby Princess seisab ankruplatsil Manila Bay lahel Filipiinidel, kuhu laev sõitis, et viia koju filipiinlastest meeskonnaliikmed.

FOTO: /AP

Ühena esimestest majandusharudest sai Covid-19 pandeemialt löögi üleilmne ristluslaevaäri ning tõenäoliselt on see ka üks valdkondi, kus taastumine võtab kõige rohkem aega. Millal reisid taas väljuvad, ei julge keegi prognoosida.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Suurtest ristluslaevadest kujunesid viirusekriisi esimestel kuudel nii suured nakkuskolded, et statistikaportaalides toodi ristluslaevad sageli riikide kõrval lausa nimeliselt esile. Wikipedia andmetel kinnitati koroonaviirusega nakatumise juhtumeid kokku 37 ristluslaeval, kõige traagilisemaks kujunes ristlusoperaatori Princess Cruises laeva Ruby Princess saatus, mille pardal nakatus üle 850 inimese, kellest surid 22. 

Mai keskpaigaks on reisijad ristluslaevadelt maale pääsenud, kuid paljude laevade meeskonnad on endiselt pardal karantiinis või ootavad laeval lendude taastamist, et kodumaale naasta. Laevad seisavad ankrul oma tavaliste reisipiirkondade lähistel Kariibi merel või Austraalia rannikul ning käivad paari nädala tagant sadamates kütust ning provianti võtmas. 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles