Eesti lennundusfirmad küsivad riigilt 36 miljonit

BNS
Copy
Tallinna lennujaam.
Tallinna lennujaam. Foto: Sander Ilvest

Eesti Lennundusklaster palub riigil kokku panna abipakett, mis koroonakriisi tekitatud mõjusid pehmendaks.

Eesti lennundusettevõtteid ühendav Eesti Lennundusklaster on pöördunud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole palvega kokku panna riigiabi meetmete pakett aitamaks kriisis esimesena löögi saanud Eesti lennundusettevõtteid. Palgakompensatsioonide, käibekapitali vabastamise, rendimaksete soodustuse ja dividendide väljamaksmisest loobumisega koos on vajamineva riigiabi paketi maht ligikaudu 36 miljonit eurot, hindab klaster ise.

«Eesti lennunduse tulevik sõltub sellest, kas me suudame vältida spetsiifilise taustaga võtmetöötajate koondamist. Töötukassa tänane meede 1000 eurot töötaja kohta võib rahuldada lihtsama töö tegijate palgal hoidmist, aga ei rahulda lennundust. Kui meie lennundussektor on 1–2 kuu jooksul jäänud ilma oma ajudest, siis kannatab kogu väärtusahel. Me peame endale aru andma, et lennundus on TOP 3 sektor, mida riigid aitavad. Eesti riik teenis möödunud aastal lennundussektorist maksutuludena 300 miljonit eurot. Kui palju me oleme nõus kaotama?» osutas Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu ametlikus pöördumises.

Kõige mahukama osa meetmetest moodustavad lennundussektori palgakompensatsioonid, kuna prognooside kohaselt väheneb Covid-19 tõttu ettevõtete töömaht 2020 jooksul keskmiselt 70% kuni 50%. Riigipoolne abi lennundussektori spetsialistide hoidmiseks on kokku 16 miljonit eurot, mis võimaldaks kriisist väljuda umbes ühe aastaga.

Lisaks palgatoetusele palutakse riigil vabastada ettevõtete käibekapital riigi garantiiga, mida on kokku ca 13,6 miljonit eurot ning anda sihtotstarbelist toetust Tallinna Lennujaama rentnikele 12 kuu jooksul.

Eesti Lennundusklaster loodi möödunud aastal ja sinna kuulusid asutamise ajal Tallinna Lennujaam, Tallinn Airport GH, Nordic Aviation Grupp, Magnetic MRO, Fort Aero, Axinom Eesti, Airest, NA Advisory, Pakker Avio, Skeleton Technologies, Operose Labs, Nordic Aircraft Service, Ospentos International ja Threod Systems.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles