Eesti automüük langes kolinal kümne viimase aasta põhja

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Autoliidu (AMTEL) juht Arno Sillat.
Autoliidu (AMTEL) juht Arno Sillat. Foto: Konstantin Sednev

Eestis müüdi aprillis 824 uut sõiduautot, mida on pea 68 protsenti vähem kui aasta tagasi. Viimati olid nii lahjad kuud pärast eelmist majanduskriisi. 

«Aprilli uute autode müügitulemus kajastab selgelt viiruskriisi tagajärgi,» ei osanud ka AMTELi juht Arno Sillat midagi muud kosta. Nelja kuu kokkuvõttes on seis siiski veidikene parem – müüdi 6471 uut autot, mida on veerandi võrra vähem kui mullu.

Sillat jätkas, et kasutatud autode müük oli aprillis veelgi hullem. «Mõnevõrra lihtsam on olukord ettevõtetel, kes teevad automüügi kõrval ka teenindust ja remonti. Ka selles sektoris on langus, kuid autodega liigutakse ja neid hoitakse korras,» selgitas autoekspert.

Sillat arvas, et kõigest hoolimata võib juba täna kerget valgust tunneli otsas näha. «Erakliendid vähehaaval hakkavad taas tundma liiklusvahendi uuendamise vastu huvi ning mingi positiivne liikumine on olemas. Eriolukorra lõpetamine loomulikult seda protsessi kiirendab,» avaldas Sillat lootust.

Aprillis eelistasid tarbijad kõige enam keskmisi maastureid, mille osakaal kogu müügist oli pea 30 protsenti. Teine kõige populaarsem segment oli väiksem keskklass. Hübriidautosid anti tarbijatele üle 133, elektriautosid 11 ja CNG gaasiautosid 23.

Toyota oli aprillis kõige populaarsem automark ja neid müüdi 208. Esikolmikusse mahtusid veel Škoda 95 ja Renault 92 autoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Toyota mudeleid RAV4 ja Corolla, mida müüdi vastavalt 90 ja 79. Kolmandaks populaarseim oli Renault Clio 53 autoga.

Tarbesõidukite müük langes aprillis 51,7 protsenti ja nelja kuu kokkuvõttes on müük langenud 27 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Automarkidest oli aprillis edukaim Peugeot 51 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroën ja Toyota, mida anti klientidele üle vastavalt 44 ja 25. Veokite segmendis olid edukaimaid Volvo ja Scania, mida müüdi vastavalt 16 ja 14.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles