Kriisist tekkiv majanduslangus ähvardab panna seisma ka rannalaevanduse

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Sunlines’i juht Herkki Haldre ja laev Katharina
Sunlines’i juht Herkki Haldre ja laev Katharina Foto: Tairo Lutter
  • Väikesaarte kommertsliinid teenivad turismist ning talveks jääb äri seisma
  • Laevade hooldamise, kai ääres seismise ja kindlustamise kulud on aastaringsed

Eesti rannalaevanduse ettevõtted pöördusid valitsuse poole palvega toetada rannalähedase meresõidu firmasid eriolukorras kaotatud käibe tõttu 150 000 euroga.

Rannalaevanduse ettevõtete ühispöördumises märgitakse, et mere- ja rannikuturism on Euroopa suurim turismi alasektor, olulisim merega seotud majandusharu ja majanduslik võtmetegur paljudes rannikupiirkondades ning saartel. 

Pöördumises juhitakse tähelepanu, et riik on erinevate meetmete kaudu teinud suuri kulutusi sadamate, rannalaevanduse, saarte püsiühenduste ja mereturismi edendamiseks ning leitakse, et selle kogusüsteemi elus püsimiseks vajab rannalaevandus toetust ka kriisiolukorras. 

Tallinnast Naissaare ja Aegna merereise teenindava Sunlines Cruise juht Herkki Haldre tõi näiteks, et väikesaarte vahet kurseerivad laevad vajavad hooldust aasta ringi, kuid tulu saab nendega teenida vaid hooajal. 

«Rannikuvetes kommertsliine opereerivad laevafirmad sõltuvad otseselt ja ainult turismisektorist. Laevandusettevõtete peamine püsikulu on laevade säilitamine majandustegevuse kadumise tingimustes. Vastavalt seadustele peavad laevad läbima iga-aastased ülevaatused, maksma sadamatasud ja kindlustused,» selgitas Haldre ja tõi näiteks, et kahe väikse reisilaeva aastane püsikulu on 50 tuhat eurot. 

Laevandusettevõtted vajavad toetust eelkõige sadamatasude osas ning soovivad võimalust ajatada ülevaatuse kulusid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles