Veel üks koroonakriisi võitja

Nõudlus P&G tualettpaberi järele oli suur ka New Yorgis.

FOTO: Angela Weiss/AFP

Tarbekaupade tootjal Procter & Gamble (P&G) oli esimeses kvartalis USAs aastakümnete suurim käibe kasv, sest inimesed varusid koroonaviiruse pandeemia tõttu kodudesse tualettpaberit, pesupulbrit ja -geeli, köhatablette ja muud vajalikku.

Suur müügikasv korvas müügi languse Hiinas, mis on P&G suuruselt teine turg, kus suletud tehaste, tänavate ja kaubamajade tõttu ei saanud kliendid tarbida.

P&G teatel oli esimeses kvartalis orgaaniline käibe kasv kuus protsenti, kusjuures USAs  kümme protsenti ning Hiinas langes kaheksa protsenti. Käibe kahanemine Hiinas oli väiksem kui ettevõte ise oli varem prognoosinud.

Ettevõtte juhid usuvad, pesuvahendite, nõudepesuvahendite ja meditsiinivahendite tarbimise kasv jätkub ka pärast koroonaviiruse pandeemia vaibumist.

«Meie toodete tarbimine arvatavasti ei lange,» kommenteeris P&G finantsjuht John Moeller analüütikutele. «Me toodame seda, mis on vajalikud tõenäoliselt igaveseks muutunud tervise-, hügieeni- ja koristamiskäitumise fookuses,» lisas ta.

P&G netokäive kasvas esimeses kvartalis viis protsenti 17,2 miljardi dollarini, kasum aktsia kohta kasvas kümme protsenti 1,17 dollarini.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles