Meedialiit tahab riigile 8 miljoni eest reklaami müüa

Ajalehed.

FOTO: Laura Oks

Eesti Meediaettevõtete Liit (EML) tegi valitsusele ettepaneku, mille järgi võiks riik korraldada lähikuudel laiaulatuslikud sotsiaalkampaaniad kõikides erameedia kanalites koguväärtusega 8 miljonit eurot.

Peaministrile saadetud kirjast selgub, et kampaaniate maht võiks olla miljon eurot kuus, aasta lõpuni seega 8 miljonit eurot. Riik võiks jaotada need vahendid erinevate ministeeriumite vahel ja EML soovib võtta enda peale kõigi nende kampaaniate tehnilise korraldamise.

«Sellega tagame, et vahendid jaotuks proportsionaalselt kõigi erameediakanalite vahel ning ei lisanduks komisjonitasusid vahendajatele. Meediafirmadele tähendaks see 20–30 protsenti leevendust saamata jäänud reklaamitulult,» seisab kirjas.

«Riik saab meilt enneolematu mahuga meediapinda ja -eetrit, kus oma sõnumeid edastada ja seeläbi kriisis inimesi aidata. Tulemuseks pakume suuremahulist süsteemset teavitamist,» märkis liit.

Lisaks palub EML kaaluda meediatoodete käibemaksu nullini langetamist, sest Euroopa komisjon võib lähiajal seadustada võimaluse seda teha. «See annaks meediaettevõtetele olulise rahalise leevenduse: meie prognooside kohaselt oleks see kokku 4,6 miljonit eurot aasta jooksul,» leiab EML.

EMLi prognoosi kohaselt on meediaettevõtted kaotamas oma reklaamituludest sel aastal 30–40 miljonit eurot, mis on umbes kolmandik Eesti 100 miljoni euro suurusest reklaamiturust. «Samas tuleb ajakirjanikel oma tööd jätkata suuremas mahus kui tavaolukorras. Tulude kadumisel tuleks ajakirjanikke koondada, halvemal juhul väljaandeid sulgeda.»

Tagasi üles