Bellingshausen alustas Atlandi ületamist, kodusadam Kuressaare ootab süvendamist

  • Ekspeditsioonilaev lahkus ööl vastu tänast Panamalt ja suundub Assooridele
  • Atlandi ületamisele asunud kapten Saarlaid loodab Saaremaale jõuda 26. mail

Kapten Meelis Saarlaidi juhtimisel võttis Admiral Bellingshausen suuna Assooridele

FOTO: Erakogu

Ekspeditsioonilaev Admiral Bellingshausen alustas pärast Panama kanali läbimist Atlandi ookeani ületamist ning jõuab Saaremaale mai lõpuks. Kodusadamasse Kuressaarde Bellingshausen süvendamata sissesõidufaarvaatri tõttu niipea ilmselt veel ei pääse ning peab peatuma Roomassaares või Nasval.

Ekspeditsiooni Antarktika 200 juht Tiit Pruuli ütles, et ekspeditsioonilaev läbis Panama kanali oodatust kiiremini ning ööl vastu tänast saabus laevalt teade: «Kett kõliseb ja ankur tõuseb üles.» Hommikuks oli Admiral Bellingshausen juba telefonilevist lahkunud ning järgmine peatuspunkt on neist 3 300 meremiili (6100 kilomeetri) kaugusel idas asuvad Assoori saared. 

Meeskonna maale pääsemise võimaluste kohta Assooridel või Euroopas hetkel täpsem info puudub, kuid laev sai varusid täiendada ja kütust punkerdada Panamal. Kui kõik sujub plaanipäraselt, loodab kapten Meelis Saarlaid jõuda Saaremaale enne mai lõppu, esialgne kavandatud saabumisaeg on 26. mai. 

Ekspeditsioonilaeva kodusadam vajab süvendamist

Saaremaa Merispordi Seltsi (SMS) lipu all seilava Amiral Bellingshauseni kodusadam peaks olema Kuressaare, kuid sinna laeval tänavu veel asja pole. Kuressaare Jahisadama juhatuse liige Jaanis Prii ütles, et Kuressaare sadam ei suuda suure süvisega ekspeditsioonilaeva ilmselt niipea võõrustada, kuna sadam ja sissesõidukanal on laeva jaoks liiga madalad ning otsust investeeringuks süvendustöödesse ei ole. Prii ütles, et teemat on vallavalitsusega mitu korda arutatud, kuid hetkel on kokkuleppele jõutud vaid sissesõidukanali hädapäraste puhastustööde tegemises. «Meri on kanalisse setteid kandnud, isegi senine suurim sügavus 2,5 on kohati päris kahtlane. Saime vee erikasutusloa kanali hädavajalikuks puhastuseks, see asi oootab töösse minekut,» selgitas Prii. 

Kui palju võiks Kuressaare sadama sissesõidufaarvaatri ja sadamabasseini süvendamine maksta, ei soovinud Prii veel välja öelda. Ta ütles, et viimased arvutused on tehtud kümmekond aastat vana projekti põhjal, kuid praeguseks võivad vajada täpsustamist nii töö mahud kui hinnad. Saaremaa valla abivallavanem Kristiina Maripuu ütles, et vallavalitsuses on optimistlik meel küll säilinud, kuid täiendavate kulutuste suhtes ollakse hetkel väga konservatiivsed. Ta lubas Kuressaare sadama süvendamise küsimust siiski päevakorrast mitte maha võtta ning jätkata teema arutamist valla majandus- ja haldusosakonnas. 

Tagasi üles