Eestis langes uute sõiduautode müük märtsis veerandi võrra (1)

BNS
Copy
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. Foto: Konstantin Sednev

Eesti uute sõiduautode turul toimus märtsis oodatult tugev langus ja eelmise aasta märtsiga võrreldes müüdi uusi sõiduautosid 24,5 protsenti vähem.

Märtsis müüdi Eestis 1685 uut sõiduautot, mis jäi mulluse märtsikuu tulemusele alla 548 autoga, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Esimese kolme kuuga kokku on tänavu tarbijatele üle antud 5647 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügitulemustele alla 8,5 protsenti.

«Autokaubanduse tsükkel on pikk, tellimuse ja tarne ajaline vahe võib olla kuid,» ütles AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat pressiteates. «Seetõttu hoidis Eesti uute autode müük märtsis tellimuste täitmise abil veel «nina vee peal», kuid inimeste piiratud liikumine ning loomulikult osa majandussektorite sattumine väga tõsise surve alla sunnivad lähimate kuude prognoose veelgi allapoole korrigeerima.»

«Kuna käesolevas kriisis on individuaaltranspordist kujunenud kõige olulisem lüli inimeste mobiilsuse säilitamiseks, annavad meie ettevõtete teenindustöökojad oma panuse transpordivahendite korrashoidmisel, aga ka siinpool on liikumine tuntavalt vähenenud,» lisas ta.

Positiivse poole pealt tõi Sillat välja elektriautode müügi tuntava tõusu eelmise aastaga võrreldes. «Arvestades üldise müügi vähenemist, on osakaal veelgi suurem,» märkis ta.

Kogu sõiduautode müügist moodustasid märtsis ligi kolmandiku keskmised maasturid, mille osakaal oli 32,5 protsenti. Populaarsed olid ka väiksemad keskklassi autod 21,6 protsendiga. Hübriidautosid anti tarbijatele üle 277, elektriautosid müüdi 22 ja CNG gaasiautosid 79.

Automarkidest moodustasid esikolmiku Toyota 334 sõidukiga, Škoda 212 sõidukiga ja Renault 160 sõidukiga. Mudelitest olid populaarseimad Toyota Corolla, Toyota RAV4 ja Renault Clio.

Tarbesõidukite müük langes märtsis 29,8 protsenti ja esimeses kvartalis müüdi neid möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 18,7 protsenti vähem.

Markidest oli märtsis edukaim Citroën 80, järgnesid Peugeot ja Toyota vastavalt 65 ja 35 tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Volvo.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles