Euroopa meediaettevõtted taotlevad nullprotsendilist käibemaksumäära

Postimees
Copy
Euroopa Komisjon.
Euroopa Komisjon. Foto: FRANCOIS LENOIR / REUTERS

Euroopa meediaettevõtjaid ühendav organisatisoon News Media Europe (NME) saatis reedel Euroopa Komisjonile kirja ettepanekuga kehtestada ajakirjanduslikku sisu sisaldavatele toodetele kohe nullprotsendiline käibemaksumäär.

Euroopa meediaettevõtjate organisatsioon NME taotles kirjas volinikele luba liikmesriikidel kehtestada ajakirjanduslikele toodetele nullprotsendiline käibemaksumäär kohe, et avaldada postiivset mõju nende majanduslikule olukorrale ja julgustada meediaettevõtteid edasi tegutsema.

NME rõhutab oma kirjas, et sõltuvalt riigist langevad meediaettevõtete käibed 30–80 protsenti. NME lisas, et enim kannatavad väikesed ettevõtted. NME märgib kirjas, et meediaettevõtted mängivad olulist rolli rahva informeerimisel, samal ajal kui nende reklaamikäibed langevad drastiliselt. Eesti meediaettevõtted ennustavad, et eriti rasked kuud saavad olema aprill ja mai.

NME president ja WAN-IFRA, the World Association of News Publishers president Fernando de Yarza kirjutas nädalavahetusel, et praeguses kriisiolukorras, kus hirm ja paanika on kerged tekkima ja levima, on just kvaliteetajakirjanduse roll väga tähtis valeinfo vastu võitlemisel ning avalikkuse teavitamisel. Yarza sõnul on ka professionaalne ajakirjandus kriisi eesliinil ning ajakirjanike ja meediaettevõtjate soov teha tõest ja head ajakirjandust pole olnud kunagi suurem kui tänases eriolukorras.

Yarza rõhutas, et ajakirjanduse tähtsus infoallikana on kriisiolukorras kasvanud, samas on märkimisväärselt langenud reklaamikäibed. Yarza märkis, et ajakirjanduse roll demokraatia säilitamisel ja avalikkuse teavitamisel on väga oluline ning juba selle pärast tuleb meediaettevõtetel ellu jääda.

Eestis on paberlehtede ja -ajakirjade käibemaksumäär üheksa protsenti ja digiväljaannetel 20 protsenti, mis on Eesti Meediaettevõtete Liidu juhi Merle Viirmaa-Treifeldti sõnul üks kõrgemaid Euroopas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles