Kaupo Kutsar: tarbija maksab suure tanklavõrgu kinni

Bensiin 95 liitrihind paraku odavamaks ei lähe.

FOTO: Tairo Lutter

Pole kahtlust, et tänapäeval on kütuse müük elutähtis teenus, kuid tankla olemasolu igal suuremal teeristil mitte. Seda enam, et just tavalisel tarbijal tuleb hiiglaslik tanklavõrgustik kütusehindade kaudu kinni maksta, kirjutab Kaupo Kutsar.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Koroonakriis, väiksem tarbimine ja teadmatus tuleviku ees on nafta hinda maailmaturul kõvasti langetanud. Võrreldes hindadega hiljutise vabariigi aastapäeva ajal, vähemalt kaks korda. Küll aga on kütuse hind Eesti tanklates nagu naelutatud ja hinna langetuse muutused toimuvad väga pika aja jooksul.

Kütusemüüjad ütlevad, et nad ei saa hinda langetada vähenenud käibe pärast. Samas leian, et kütusefirmadel on ebaefektiivne ja liiga suur tanklavõrk. Eestis on praegu 395 tanklat, see tähendab pea igal suuremal teeristil. Tallinnas on neist umbes veerand, 95 tanklat. Tankla püstitamine on kallis  ja see toob kaasa lisakulutusi kõrgendatud ohustandardite tõttu. Näiteks tuleb paigaldada kütusemahutid, eriti linnas, maa alla. Tanklate ülalpidamise kulud on kõrged.

Tagasi üles
Back