Bentley tegi mullu muljetavaldava kiirenduse

Bentley Continental.

FOTO: фирмы-производители

Bentley kandis ette oma ajaloo paremuselt teised aastased müügitulemused. Esimest korda läks Hiinas kaubaks rohkem Bentleysid kui Suurbritannias.

Crewe’ linnas baseeruv autotootja teatas eile, et andis mullu klientidele üle 7003 sõidukit – 37 protsenti rohkem, kui aastal 2010.

Bentley kõigi aegade tippmark – üle 10 000 müüdud masina – pärineb aastast 2007, enne majanduslanguse algust.

Suurim Bentleyde turg on tänaseni USA, kus tarnete arv tõusis mullu enam kui kolmandiku jagu 2021 auto peale.

Hiinas Bentleyde müük praktiliselt kahekordistus, tulemuseks 1839. Seega jäi seljataha Suurbritannia (1031).

Volkswageni omanduses Briti bränd on alates 2009. aastast kahjumeid tekitanud, kuid loodab 2011. aastal juba ärikasumit. Ühtlasi ootab Bentley alanud aastalt jätkuvat müügikasvu.

Hiina kliendid on Briti «kultusbrändidele» suureks õnnistuseks, kuna armastavad suuri ja sametisi sõidukeid, mille tagaistmel ringi sõitmiseks kasutavad palgatud sohvrite teenuseid.

Rolls-Royce Motor Cars (BMW omanduses) kannab eeloleval nädalal kõigi eelduste kohaselt samuti ette rekordilised müüginumbrid. Ka nende suuruselt teine turg on Hiina (pärast USAd).

Rekordeid põrmustab ka laienev Jaguar Land Rover (mis kuulub indialastele). Nende suuri neljarattaveolisi nõutakse Hiinas jõuliselt.

Bentley tegevjuht Wolfgang Dürheimer ütles, et läinud aasta oli «vapustavalt hea».

Panganduskriisi päevil olid Bentley piinad suured. Rikaste riikide jõukad kliendid loobusid kui üks mees luksautode ostmisest ning lükkasid brändi sügavasse langusse.

Tootmist tuli kärpida enam kui poole võrra, töötajate arv kuivas kokku 16 protsenti.

Nüüd elavneb müügitegevus tärkavatel turgudel, laienenud on mudelivalik: ilmunud on uus lipulaev Mulsanne, väiksem Continental GT ja hiljuti ka Continental GTC kabrio. Värbama on hakatud uusi töölisi.

Bentley sõnutsi on iga kolmas müüdud auto Continental GT.

Tuleval nädalal tutvustab Bentley Detroidis uut V8 mootoriga Continentali, millega loodab ligi meelitada arvukalt ostjaid.

Samal ajal taotleb  Dürheimer – Porsche’i veteran ja populaarse Cayenne’i isa – VW nõukogult luba Bentley maasturi loomiseks. Otsust on oodata selle aasta alguses.

Copyright The Financial Times Limited 2012.

Tagasi üles