Varjud autotööstuse kohal: Nissan sai kümendi suurima kahjumi

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
FILE PHOTO: A charging cable is attached to a Nissan Leaf electric car at the Tokyo Motor Show, in Tokyo, Japan October 24, 2019. REUTERS/Edgar Su/File Photo  GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD
FILE PHOTO: A charging cable is attached to a Nissan Leaf electric car at the Tokyo Motor Show, in Tokyo, Japan October 24, 2019. REUTERS/Edgar Su/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD Foto: EDGAR SU/REUTERS

Jaapani autohiid Nissan teenis mullu neljandas kvartalis hiiglasliku, 219 miljoni eurose kahjumi, mis on viimase kümne aasta suurim.

Autode müük langes eeskätt Nissani suuruselt teisel turul USAs. Autokontserni tegevjuht Makato Uchida, kes astus ametisse pärast skandaalse Carlos Ghosni vahistamist, ütles, et tulude kokku kuivamine ja kahjum on kujunenud tõsisemaks, kui nad prognoosisid, vahendab Financial Times. 

Uchida on varem lubanud, et kui 2019. aastal jäädakse tulemustega vee alla, siis tänavu saadakse nina taas vee peale. Paraku peab Uchida oma sõnu sööma, kuna Hiinat ja muud maailma räsinud koroonaviirus pani põntsu ka autotööstusele. Nii tuli Nissanil taaskord kasumiootusi kärpida-

Hiina, kust koroonaviirus alguse sai, on Nissani jaoks suurim turg, moodustades kogumüügist pea kolmandiku. Lisaks toodetakse lõviosa Nissani osadest Hiinas. Kuna koroonaviiruse hirmus suleti mitmeks nädalaks suured tehased, jäi ka Nissanite tootmine toppama. Kõik see jõuab viimaks autotootja majandustulemustesse.  

Uchida üritab firmale jalad alla saada tänavu mais. Eesmärk on taas üles ehitada toimiv liit Renault’ga. Pärast eksjuhi Ghosni ümber lahvatanud skandaale hakkasid levima kuulujutud, et Renault ja Nissani teed võivad lahku minna.

Nissan on sattunud majandusraskustesse pärast Nissan-Renault liidu juhi Ghosni vahistamist. Automagnaat peeti kinni 2018. aasta novembris ja ta oli Jaapanis 130 päeva vahi all enne, kui kautsjoni vastu vabastati. 29. detsembril põgenes ta aga kautsjonireegleid rikkudes Liibanoni.

Nissan esitas aga hiljuti hagi, nõudes Ghosnilt 90 miljoni dollari hüvitamist. Firma väitel kasutas Ghosn välismaa elamispinda renti maksmata, ettevõtte lennukeid erasõitudeks, maksis firma raha oma õele ja eraadvokaadile Liibanonis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles