Soome meediagigant müüb maalehed konkurendile

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Sanoma Media lipulaev Helsingin Sanomat
Sanoma Media lipulaev Helsingin Sanomat Foto: Aleksi Tuomola/AP

Alma Media müüb 115 miljoni euroga piirkondlikud lehed ning trükiäri oma konkurendile Sanoma Mediale.

Tehing puudutab 15 Soome piirkondlikku lehte ning kuigi tehing allkirjastati täna, ootab ost veel konkurentsiameti rohelist tuld ning jõustub eeldatavasti selle aasta jooksul. Tehingusse ei kuulu Alma Media lipulaev Iltalehti ja veebilehed Rantapallo.fi, Kotikokki.net, Telkku.com ja Etua.fi.

Müüki kuuluvatel lehtedel on praegu kokku 190 000 tellijat, neist 14 protsenti moodustavad digitellijad. Sanoma on rõhutanud, et kõik lehed jätkavad iseseisvalt tööd ning nende toimetustes muudatusi ei tehta. Kokku töötab 15 lehes 365 töötajat ja Sanoma leiab, et suudab operatsioonikulude kokkuhoiuga säästa ligi 13 miljonit eurot. 

Sanoma käive oli 2018. aastal 1,315 miljardit eurot.

Müüki kuuluvate Alma Media äride auditeerimata käive oli mullu kokku ligi 99 miljonit eurot ning prognoositud kasum (pro forma) ligi 10 miljonit eurot. 

Alma Media tegevjuht Kai Telanne ütles, et ettevõte teravdab oma strateegiat ja keskendub oma digitaalse segmendi arendamisele, kasvule ja rahvusvahelistumisele. «Regionaalse meedia- ja trükiettevõtte loovutamine on loogiline samm ja jätk meie varasematele loovutustele ning osa portfelli arendamisest kasumlike ja kasvavate digitaalsete teenuste suunas. Soomes keskendume riiklikele meediabrändidele ja digitaalsetele teenustele, digitaalsetele reklaami- ja turunduslahendustele, aga ka tasulisele digitaalsele sisule,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles