Väikse Väina Selts tahab teha Muhu ja Saaremaa vahelise tammi tasuliseks (4)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
LAUL TAMMIAVADE TOETUSEKS: Saaremaa mehe Heiki Hanso eestvõttel on peetud mitu tammiavade vajalikkusest teavitanud avalikku üritust. 2017. aasta suvel korraldati tammi ääres Ivo Linna kontsert.
LAUL TAMMIAVADE TOETUSEKS: Saaremaa mehe Heiki Hanso eestvõttel on peetud mitu tammiavade vajalikkusest teavitanud avalikku üritust. 2017. aasta suvel korraldati tammi ääres Ivo Linna kontsert. Foto: Irina Mägi

Tallinna Tehnikaülikooli teadlaste uuring näitas, et Väikese väina tammi avade rajamine tuleks keskkonnale kasuks. Kuna riigil selleks raha ei ole, tegi Väikese Väina Selts ettepaneku muuta tammi ületamine tasuliseks. 

Hiljuti avaldatud TTÜ teadlaste uuring näitab Väinatammi avade positiivset mõju väina vee-elustikule. Olemas on ka tammiavade tehniliste lahenduste võrdlev analüüs, millest osa on kiitnud heaks maanteeamet. Tammi avade rajamise hind varieerub sõltuvalt lahendusest ja ava suurusest 750 000 eurost 3,6 miljonini, teatab Saarte Hääl. 

Seda raha aga üheski eelarves ei ole. Seetõttu tegi Väikese Väina Selts täna ettepaneku teha Väinatammist tasuline tee. Seltsi eestvedaja Heiki Hanso ütles, et Virtsu-Kuivastu parvlaevaliini tõhusus kasvab igal aastal ning suurenev liikluskoormus reostab Väinatammi ületades Natura 2000 hoiuala. Tammi täiendavate avade tegemine parandaks Väikese väina merekeskkonda ning võimaldaks paatidega tammi alt läbi sõita. 

«Teemaks liikluse mõju leevendamiseks on täiesti normaalne nähtus, Euroopasse sõites maksame teemakse pea igas riigis. Kahtlemata on tammi ületajail hea meel panustada Väikese väina seisundi parandamisse,» põhjendas Hanso Väinatammi tasuliseks muutmise ideed. Muhu ja Saaremaa inimeste autod võiksid üle tammi sõita tasuta, teised peaksid Hanso arvates juba koos praamipiletiga maksma ühe euro. 

«Maanteeameti loenduse järgi oli keskmine tammi ületavate sõidukite hulk rohkem kui 2500 autot ööpäevas, kahe aastaga oleks tammiavade rajamiseks vajalik raha koos,» rehkendas Hanso. Ta lisas, et tehniliselt oleks maksu kogumine väga lihtne, selle saaks autonumbri alusel lisada parvlaevapiletile, kuna Virtsu ja Kuivastu sadamas numbrituvastussüsteem niikuinii töötab. 

Hanso tõi tammimaksu toetuseks näite ajaloost: «Tammi avamisel 1896. aastal oli see tasuta vaid kuu aega, seejärel kehtestati tammimaks: jalakäijale 5 kopikat, hobuse pealt 15 kopikat. Esimene auto sõitis üle tammi 10 aastat pärast selle avamist.»

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles