iDeal kampaania
Sisuturundus

Uksetootja, kes müüb turvatunnet

FOTO: Doordec

Lõuna-Eestis 2010. aastal asutatud metalluste tootja Doordec on viimase kümne aastaga kasvanud kuraditosina töötajaga rendipinnal toimetanud väikefirmast Skandinaaviat oma üheks põhituruks pidavaks tööstuseks. Edu on toonud järjepidev tootearendus ja mõni õnnelik juhus.

Kui olla äärmiselt korrektne, siis on Doordec ettevõte, mis tegeleb terasest ja roostevabast terasest avatäidete tootmisega. Firma tooteportfelli kuuluvad nii silemetall- kui ka metallprofiilist uksed, aknad, seinaosad ja klaasfassaadide elemendid. Ettevõtte missioon on anda õhukesele leht- ja

profiilmaterjalile suurim võimalik kasutamisväärtus avatäidetena. Kui on vaja täita seinas olev ava ukse, akna või fassaadelemendiga, siis on Tartu külje all toimetav tehas õige koht, kuhu pöörduda.

Doordeci suurim tugevus on asjaolu, et kuna nii toote disain, arendus kui ka tootmine on kõik olemas ühes ettevõttes, suudetakse oma toodete kvaliteeti, vastupidavust ja välimust täielikult kontrollida – ettevõte saab tavasortimendi kõrval pakkuda ka eritooteid, alustades nullist lahenduse leidmisega.

Firma sai alguse tühjast kohast turul

Doordec alustas 2010. aastal, kui ajad olid keerulisevõitu. Paljud firmad lõpetasid tegevuse, mis tähendab, et turule hakkas tekkima ruumi uutele riskijatele. Doordeci viiest asutajast kolm olid jäänud ootamatult tööta, kuid olemas olid nii uste-, metalli- kui ka tootmise kogemus ja tarkus. Selliseid võimalusi ei teki tihti ja otsustamine ei võtnud pikalt aega.

«Kui olla täiesti aus, siis lisaks vajadusele endale tööd anda nägime turul võimalust – nii inimeste kui ka turu nõudluse kujul. Risk oli muidugi suur tootmisega nullist alustades. Samas andis julgust otsuse taga olla see, et suured tootjad lõpetasid Lõuna-Eestis tegevuse. Oleme siiani ainukesed terasuksetootjad siin piirkonnas,» räägib Doordeci juhataja Aune Paas.

Alustati rendipinnal rendimasinatega, kuid siht oli selge: Doordec hakkab tootma kvaliteetseid, kuid konkurentsivõimeliste hindadega terasuksi ja aknaid, et aidata säästa inimeste vara ning elusid järjest tõhusamaid turvalisusomadusi pakkudes. Firma alustas kümnend tagasi 13 töötajaga, kellest kümme on ettevõttes tööl siiani. Paas mainib, et just meeskond on ettevõtte kiiret kasvu võimaldanud.

«Hea meeskond on alati väga tähtis olnud. Praegu töötab meil 59 inimest ja igal aastal kasvame keskmiselt paari-kolme töötaja võrra,» mainib juhataja.

Peaaegu kaks aastat täideti tellimusi ja toodeti Doordeci brändi all uksi rendimasinatega ja partnerite juures. Sellest hoolimata võideti esimene auhind aasta hiljem, kui Tartu linnavalitsus andis uuele tulijale 2010. aasta parima alustaja auhinna. 2011. aastal osteti esimene painutuspink ja aasta hiljem lehetöötluskeskus ning tagasi enam ei vaadatud. 2017. aastal koliti Doordecile projekteeritud 4000-ruutmeetrisesse tehasesse, kus kõiki tootmiseks olulisi seadmeid on topelt, et töö ei jääks seisma ka kõige kiiremal ajal. Doordecil on olemas ka kaks ainulaadset pulbervärvimise ahju nimelt avatäidete värmiseks. Kontroll on algusest lõpuni firma käes.

«Orgaanilist kasvu on olnud kümne aasta jooksul palju, loomulikult ka õnne. On saadud palju tuge EASilt nii seadmetesse investeerimisel kui ka tootearendusel. Viimast ei saa kuidagi alatähtsustada,» lisab Paas.

Ekspordile orienteeritud

Doordeci esimene toode oli sileuks gaasijaotuspunktile, esimene eksportklient asus Islandil. Jõgeva ütleb, et käis äsja kümneaastaseks saavat ust gaasijaotuspunkti ees vaatamas – uks oli alles, tugev ja elujõuline. «Teras on tugev, kindel ja turvaline, lisaks peab õigesti hooldades vastu igasugusele ilmale ja – mis peamine – ajale,» lisab Doordeci müügijuht Aimar Jõgeva.

Ettevõte müüb toodangut pooleks: pool läheb kaubaks Eestis, ülejäänu liigub ekspordina Islandile, Rootsi, Taani, Soome, Norra, aga ka Poola. Eestis müüdud toodangust pool jõuab valdavalt Harjumaale, ülejäänu jääb Lõuna-Eestisse. Doordeci tooteid leidub ka tuntud objektidel Eestis: ERM, Rahvusarhiiv, Teletorn, Lõunakeskus, Kvartali ostukeskus Tartu südalinnas. Minge ja tehke mõni uks lahti, ukseraamil ilutseb kindlasti just Doordeci logo.

«Tüüpiliselt on terasest avatäited kasutamisel erinevates tootmishoonetes, kaubandusasutustes, logistikakeskustes ja teistes ühiskondlikes hoonetes. Samas on järjest rohkem tooteid mõeldud kontoritele, eramutele, keldritele ja garaažidele, rääkimata traditsioonilisest korteriuksest,» räägib Jõgeva ja lisab, et nende filosoofia on olla uuendusmeelsed, paindlikud ja kliendikesksed ning toota eelkõige seda, mida kliendil vaja läheb.

Eelmisel aastal tuli Doordeci tehasest välja üle 15 000 toote. Enamasti on firma aastane kasv olnud 20 protsenti, viimasel aastal jäi kasvuks kõigest kümme protsenti. Firma juhataja sõnul on vaatamata kasvu aeglustumisele viimasel aastal plaanis tootmist jälle suurendada – nõudlust on nii kodu- kui ka välisturgudel. Ettevõtte ambitsioon ei ole leppida olemasolevaga, vaid areneda ning kasvada.

Nii Doordeci juhataja kui ka müügijuht ütlevad, et küsimuste korral külastatagu kindlasti nende kodulehte doordec.ee. Vajaduse korral astutagu Soinastes asuvast tehasest läbi. «Oleme avatud ja näitama kõike, mida teeme. Tulge, räägime ja leiame lahenduse,» lisab Paas.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles