Sisuturundus

Selveri veerandsada: 25 aastat edulugu

FOTO: Selver

Armastatud poekett Selver sündis juhuse läbi. Täna pole Eestis inimest, kes Selverit ei teaks või seal käinud poleks. Eesti kapitalil põhinev ettevõte usub, et just kodumaisus on toonud edu.

Kuidas Selveri edulugu alguse sai?

Selver oli juba sündides Kaubamaja ettevõte. Kaubamaja ostuga tuli kaasa krunt Punasel tänaval ja angaaris tekkis idee – miks mitte kasutada seda kaubanduspinnana. Esialgu suure keti rajamise plaani ei olnud, aga et Punase tänava Selveril hakkas minema peadpööritavalt hästi, tekkis kiirelt idee avada veel üks – Kadaka Selver, millel omakorda oli suur edu. Sealt see edasi läks: kaardistati asukohti ja avati uusi kauplusi. Eks nälg traditsioonilise kaubanduse järele oli suur. Meile oli hästi tuttav kaupade defitisiit ja niisugune kaubandus oli uus ja enneolematu. Rahva vaimustus oli suur ja iga avatud poodi saatis edu.

Selveri köök katab tänaseks paljude eestlaste lõuna- ja pidulauad. Kuidas sündis Selveri köök?

Köögi sünd oli üsna juhuslik. Kadaka Selverisse tehti pisike kööginurk ja pakuti lõuna ajal klientidele valmistoodangut. Olid kindlad kellaajad ja üksikud tooted, aga klientide huvi oli väga suur. Kulinaariaturg oli katmata ning oli kuude küsimus, kui juba olid püsitooted väljas ja köök töötas täisvõimsusel. Katsetusest oligi saanud alguse Skandinaavia suurim kulinaariaköök. Kui kauplusi oli üheks hetkeks piisavalt palju, siis köökidest jäi väheks ja ehitati tehas.

Mis on taganud poeketile edu?

Usun, et üks edu pant 25 aasta jooksul on olnud sellise eestimaisuse hoidmine ja mitte ainult see, et Selver on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, aga ka sisuline tegevus. Oleme lähedal Eesti põllumajandusele ja toidutootmisele. Eestlane on üle keskmise lojaalne rahvas – neile läheb see korda. Isegi kui ta alati ei jõua pisut kallimat Eesti toodangut osta, on eestlane hinges ja meeles lojaalne ja eelistab eestimaist.

Üks meie trump on kindlasti kiire otsustusahel ja strateegia – otsused võivad toimuda tundidega. Kuulame ja kaasame kliente. Tahame muuta nii kliendi kui ka oma töötajate elu mugavamaks ja paremaks. Võrreldes konkurentidega puuduvad Selveril välismaised osapooled. Kui otsuste ja muutuste läbiviimine võtab palju aega, kaotatakse aega ja klient harjub mujal käima. See kajastub sortimendi valikus – kui tuleb uus toode, reageerime kiiresti, oleme paindlikud.

Missugune on Selveri töökultuur?

Selveri töötajate hulgas on staažikaid töötajaid, kes on 25 aastat meie eduloosse panustanud. Ka tööjõu voolavus langes möödunud aastal viimase viie aasta madalamale tasemele. Juhtide ja eri positsioonide vahel pole suuri vahesid – meil on lame juhtimisstruktuur. Mõistlik suhtlemine soosib positiivset õhkkonda.

Töötajad saavad nautida mitmeid hüvesid: soodsamalt sportida, võtta osa kultuuriklubi tegemistest ehk käia soodsalt või lausa tasuta kultuuri nautimas, osaleda ühisüritustel. Lisaks pakub Selver töötajatele oluliste elusündmuste puhul toetusi.

Mida toob tulevik?

Tulevikusuunad on seotud mitme valdkonnaga – digitaliseeritus ja e-kaubandus. Juba on näha suurt huvi nende vastu, kuid suuremat hüpet võib näha järgmise viie aasta jooksul. Põhjus on lihtne – inimesed näevad, kui palju oma väärtuslikku aega digiteenustega säästavad.

E-kaubanduse tulevik meid ei heiduta. Oleme tavakaubandust harjutanud 25 aastat ja tunneme valdkonda hästi. E-kaubandus on teise loogikaga ja nõuab kohanemist meie tööprotsessis. E-Selveriga alustasime uue asja ülesehitust otsast peale; kogemust palju kasutada ei saanud. Kliendi huvi teenuse vastu on aga juba suur ja proovime nõudlusega kaasas käia. On kindlad grupid, näiteks lastega pered ja vanemate eest hoolitsevad kliendid või sotsiaaltöötajad, kellele kauba kojutoomine on asendamatu võimalus. E-kaubandus muudab Selveri kättesaadavaks ka neile, kelle kodupiirkonnas Selverit pole.

Teine muutus toimub kindlasti kauba valikus. Meie seas palju neid, kes hoolivad keskkonnast, tootmisviisist, eetikast. Toote kriteeriumid kauba valikul on teised kui vanasti. Seda mõjutab keskkonnasäästlike tootmisviiside kasv. Kliente see huvitab, mis kehtestab ka sisseostmisele oma nõudmised.

Töökeskkond automatiseerub, et inimesed saaksid teha targemaid ja läbimõeldumaid tegevusi. Lihtsad ja rutiinsed tööd suunatakse masinatele

Tagasi üles
Back