Mööblitootja: koostöö aitab tulevikku optimistlikult suhtuda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mänguasjad
Mänguasjad Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Lastemööbli tootja As Suwemi turundusjuhti Mart Nilsoni sõnul on koostöö teiste ettevõtetega väga oluline, kuna koos on lihtsam ja tulemused saavutatakse kiiremini ning tänu koostööle on ka ärevates oludes võimalik optimistlikult tulevikku vaadata.

«Koostöö juures on palju positiivset, kui seda positiivses võtmes vaadata: võimalik kulude kokkuhoid, reaalne kogemuste vahetamine, tootmispotentsiaali ja turukontaktide parem kasutame,» rääkis Nilson.

Näiteks mai alguses käis tosinkond Eesti mööblitootjat ennast Saksamaal Nordrhein-Westfalen'i liidumaal MOW messil tutvustamas. Nilsoni sõnul saab suure ühisstendiga messil kindlasti rohkem tähelepanu kui üksi. «Kui istud üksi oma kolme kummutiga nurgas, ei märka sind keegi.»

Kui vaadata kohalikust maastaabist lähtuvalt, siis on kõik mööblitootjad üksteise konkurendid. Kui aga läheneda Euroopa või maailma mastaabist, siis kogu Eesti mööblitööstus kokku on piisake meres. Eesti mööblitootjad võiks tema sõnul ekspordil märksa rohkem koostööd teha, kui seda praktikas täna tehakse - sellest tekib kindlasti rohkem kasu kui kahju.

«Koostöö juures ei tohi esitada endale küsimust: Kas ma võidan rohkem kui minu partner? Koostöö juures tuleb ühiselt küsida: Kas me mõlemad või kõik koostöö juures midagi võidame?»

Sestap rihib Suwem uuel aastal 15-protsendilist käibekasvu. Ka möödunud aasta möödus Nilsoni sõnutsi ettevõte jaoks edukalt. «Suutsime kasvatada käivet 40 protsenti ning parandada tulusust,» nentis ta ja lisas, et 84 protsenti ettevõtte toodangust läks mullu ekspordiks.

«Lisaks tegeleme süvendatult majasiseste protsesside efektiivistamisega, et veelgi parandada tulusust,» rääkis ta selle aasta plaanidest.

Möödunud aastal oli Nilsoni sõnul aga kõige olulisem uue korporatiivse disaini loomine, kuna nii astuti samm lähemale toote lõpptarbijale. Sellel aastal peaks samal põhjusel täna kuuekeelne koduleht veel mõned keeled juurde saama.

«Negatiivse poole pealt ei oskagi midagi esile tõsta. Võib-olla saab negatiivsena käsitleda seda, et ebastabiilne majanduskeskkond on teinud koostööpartnerid ettevaatlikuks ning keegi ei julge pikemaid plaane teha.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles