iDeal kampaania

USA rannavalve kopterid on sel aastal uppuvatelt laevadelt päästnud 5 inimest

Androse saare lähedal uppunud puksiir Gulf Man

FOTO: US Coast Guard

Tänu õigeaegsetele hädakutsungitele ja positsioneerimisseadmetele on Ameerika rannavalvel tänavu õnnestunud päästa viis uppuvatelt töölaevadelt vette sattunud meremeest.

Neljapäeval sai USA rannavalve Bahama piirkonnas hädakutsungi pargast vedavalt puksiirilt Gulf Man. Alus oli kuue meremiili kaugusel Androse saarest hakkanud lekkima ning kolm pardal viibinud meeskonnaliiget saatsid välja hädakutsungi. Meeskond aktiveeris hädaolukorra positsioneerimise raadiomajaka EPIRB ning häireteate vastu võtnud rannavalve korrapidaja saatis õnnetuskohale helikopteri. 

Helikopterimeeskond tuvastas, et puksiir lekib tugevalt ning on uppumas. Kolm pardal olnud meeskonnaliiget vintsiti helikopterile ning toimetati tervisekontrolliks Nassau haiglasse. 

«Tänu EPIRB õigele kasutamisele olime suutelised jõudma sündmuskohale ja päästma kolm inimest väga ohtlikust olukorrast,» kommenteeris leitnant Andrew Connell Bahama rannavalve lennupäästejaamast, vahendab USA rannavalve portaal Coastguardnews. Connell rõhutas, et ohutus- ja kommunikatsioonivarustus, sealhulgas signaalraketid, märgutuled, EPIRB ja VHF-raadio võivad hädaolukorras määravaks saada. 

Seitsmest kalalaeva meeskonnaliikmest õnnestus päästa kaks

Alaska lähedal uusaastaööl tormis hätta sattunud ning kiiresti uppunud kalalaeva Scanies Rose meeskonnal nii hästi ei läinud. Seitsmeliikmelise meeskonnaga kala- ja krabipüügilaev jäi tormi kätte ning hakkas lekkima 170 meremiili kaugusel Kodiaki sadamast. Et merel olid kuue- kuni üheksameetrised lained ning temperatuuril miinus 12 kraadi puhus tugev tuul, asus meeskond selga panema vee- ja külmakindlaid ellujäämisülikondi. Kapten saatis raadio teel välja Mayday hädakutsungi. Laev kaldus kiiresti kreeni ning elekter kadus. Vaid kaks meeskonnaliiget pääsesid kajutist välja tekile, kui laev ümber läks ja uppuma hakkas. Vee alla vajunud laevalt vabanesid päästeparved, mille hädavalgustuse järgi ellujäänud meremehed need üles leidsid ja ühte neist end sisse hiivasid. Parv ning meremeeste ülikonnad hakkasid kiiresti jäätuma. 

Tõenäoliselt laeva külge kinni jäänud EPIRB ei käivitunud, vaid uppus koos laevaga. Seetõttu tuli rannavalvel õnnetuskoht positsioneerida Mayday kutsungi põhjal ning päästekopter väljus Kodiakist alles 90 minutit pärast hädakutsungit. Õnnetuskohale jõudis kopter kolm ja pool tundi pärast Mayday signaali, kuid kopterimeeskond suutis pimeduses leida päästeparve, millelt ellujäänud meremehed signaallampide ja päästeülikonna tuledega märku andsid. Kalamehed vintsiti kopterisse ning toimetati haiglasse. Mehed kannatasid hüpotermia all, kuid jäid ellu. 

Teine Kodiakist välja lennanud kopter jätkas ülejäänud meeskonnaliikmete otsinguid, kuid 20 tunni pärast lõpetati päästeoperatsioon tulemusteta. Viis meeskonnaliiget ning laev jäid kadunuks. 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles